کد خبر: 219087
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

به توافق رسیدن مجمع عمومی سازمان ملل درباره مهاجرت

سازمان ملل متحد بعد از 18 ماه مذاکره به چارچوبی جامع در‎ راستای مدیریت بحران مهاجرت دست یافت.

به توافق رسیدن مجمع عمومی سازمان ملل درباره مهاجرت
کد خبر: 219087
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی سازمان ملل درباره نخستین توافق جهانی با موضوع مدیریت بحران مهاجرت و احیاء حقوق پناهجویان به توافق رسید.

توافق جهانی برای مهاجرت منظم، قانونمند و مطمئن قرار است رسماً در کنفرانس سازمان ملل که در بازه زمانی 10 تا 11 دسامبر (19 تا 20 آذر) در مراکش برگزار می‌شود، تصویب شود.

به گفته «میروسلاو لاچاک» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، این توافق نه در راستای ترویج مهاجرت است و نه برای توقف آن. به‌لحاظ قانونی نیز الزام‌آور نیست و به تمامیت ارضی کشورها احترام می‌گذارد.

بااین‌وجود، وی از توافق انجام گرفته به عنوان نخستین چارچوب جامعی که جهان تاکنون درباره مهاجرت اتخاذ کرده است یاد کرد که محصول 18 ماه مذاکره درباره مزایا و آسیب‌شناسی پدیده مهاجرت است.

درهمین‌راستا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اظهارامیدواری کرد که در همراهی با هر 193 عضو این سازمان، این توافق را که بر مبنای منتفع شدن همه از پدیده مهاجرت است، اجرایی کند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل از این توافق به‌عنوان نقطه‌عطفی مهم که طی دهه‌های آینده به شکل‌گیری دستورکار جهانی درزمینه مهاجرت منجر می‌شود، یاد کرد- دستورکاری که در سطح بین‌الملل، زندگی حدود 260 میلیون مهاجر و جوامع میزبان آنها را دستخوش تغییر می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها