کد خبر: 219102
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

کتاب «آقای هنرمند» در شهرستان انزلی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور چهره های شاخص فرهنگ، ادب و هنر موسیقی گیلان کتاب آقای هنرمند(زندگینامه استاد منوچهر ویسانلو) رونمایی و از تلاش های چند دهه ای این نوازنده مشهور گیلان زمین تجلیل شد.

کتاب «آقای هنرمند» در شهرستان انزلی رونمایی شد
کد خبر: 219102
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شامگاه جمعه با حضور چهره های شاخص هنری گیلان همچون ناصر مسعودی (خواننده)، محمدتقی بارور (شاعر) و از چهره های ماندگار شعر و ادب گیلان زمین کتاب «آقای هنرمند» شرح زندگی منوچهر ویسانلو استاد نام آشنا و پرآوازه ویولون رونمایی شد.

با وجود اینکه مراسم در غروب روز جمعه برگزار شده بود اما جمعی زیادی از مشتاقان فرهنگ و هنر جایی در سالن اداره ارشاد بندرانزلی برای قدردانی از زحمات چندین دهه استاد «منوچهر ویسانلو» گردهم آمده بودند.

ویسانلو تنها یک نوازنده ملی ویولون نیست، بلکه مجموعه ترانه‌ها و تصنیف هایی که برای بزرگان آواز گیلان و ایران ساخته و قطعات موسیقی که هم خود نوشت و نواخته همگی گنجینه ارزشمندی بوده برای نسل آینده برجای مانده است.

اوج هیجان این مراسم زمانی بود که پدر در کنار پسر و شاگردان، همراه با استادشان، ساز عشق بر دست گرفته و با نواختن قطعاتی چند از موسیقی شور و حالی وصف ناپذیر به مراسم دادند و حاضران را به وجد آوردند.

تک نوازی سنتور فرزند دیگر استاد نیز از جلوه های دیگر این مراسم بود و در نهایت کتاب «آقای هنرمند» توسط خود استاد و ناصر مسعودی رونمایی شد و در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی از تلاش های استاد تجلیل و قدردانی شد

منوچهر ویسانلو در 17اسفند ماه 1310 در بندرانزلی چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود بندرانزلی طی کرد.

وی در آبان ماه 1329 به عنوان هنرآموز نقاشی، در آموزش و پرورش انزلی، استخدام و سپس وارد رادیو تلویزیون شد و ویسانلو در ادامه فعالیت هنری اش به رادیو ایران رفت و در ارکستر زنده یاد مرتضی حنانه به عنوان نوازنده برگزیده شد.

او از سال 56 تا 58 مسئول شورای موسیقی رادیو تلویزیون گیلان بود و این هنرمند پیشکسوت در حال حاضر نیز از اعضای اصلی شورای موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان است.

استاد ویسانلو تا به امروز شاگردان بسیاری را در زمینه نوازندگی ویولون تعلیم داده و از آثار وی می توان به سکوت ساحل (با صدای عاشور پور)، غنچه (با صدای تورج رضاپور)، والس ماهیگیر (با صدای بیژن راعی)، دختر شالیزار (باصدای پور رضا)، خنده ساقی (با صدای غواص) امید ناپیدا (با صدای ناصر مسعودی) اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها