کد خبر: 219123
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

قهرمانی‌های کشتی ایران در جهان اتفاقی است/ هیچ برنامه‌ای برای آینده کشتی ایران نداریم/ وزیر ورزش با فدراسیون کشتی همراه باشد/ تیم ملی بزرگسالان ایران در بین سه تیم برتر جهان نیست

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی کشور قهرمانی تیم ملی کشتی نوجوانان در جهان را حاصل زحمات همه ارکان فدراسیون کشتی دانست و گفت: «وقتی تیمی موفق می‌شود همه ارکان یک فدراسیون در آن نقش دارند. نقش مربیان در این قهرمانی از همه پررنگ‌تر است.»

قهرمانی‌های کشتی ایران در جهان اتفاقی است/ هیچ برنامه‌ای برای آینده کشتی ایران نداریم/ وزیر ورزش با فدراسیون کشتی همراه باشد/ تیم ملی بزرگسالان ایران در بین سه تیم برتر جهان نیست
کد خبر: 219123
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چندی پیش تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران بعد از 22 سال قهرمان جهان شدند و امید را به کشتی ایران تزریق کردند. بعد از مشکلات فراوانی که برای کشتی ایران و شخص رئیس فدراسیون پیش آمد این قهرمانی توانست خبر خوبی برای دوستداران کشتی باشد.

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین پشتوانه‌سازی برای تیم‌های پایه را مهم‌ترین برنامه فدراسیون کشتی می‌داند. فلاح تک‌قهرمانی‌های کشتی ایران در جهان را اتفاقی می‌داند و از نبود برنامه‌ای مناسب در کشتی ایران گلایه‌مند‌ است.

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی کشور ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی نوجوانان در جهان، این موفقیت را حاصل زحمات همه ارکان فدراسیون کشتی دانست و گفت: «وقتی تیمی موفق می‌شود همه ارکان یک فدراسیون در آن نقش دارند. نقش مربیان در این قهرمانی از همه پررنگ‌تر است، مربیان و کادر فنی تیم ملی نوجوانان در هر دو تیم آزاد و فرنگی از بزرگان و مدال‌آوران کشتی بودند. همین موضوع باعث شد که تیمی قوی را تشکیل دهند و توانستند بعد از 22 سال قهرمان جهان شوند.»

این پیشکسوت کشتی کشور قهرمانی‌های ایران در جام جهانی را جرقه‌ای کوچک در ورزش ایران می‌داند. او نبودن برنامه‌ریزی بلندمدت در کشتی را دلیل اصلی این موضوع عنوان کرد و گفت: «در تاریخ کشتی ایران تنها یک‌بار اتفاق افتاده که 2 سال پیاپی قهرمان جهان شویم. در هیچ رده‌ای از کشتی هرگز پیاپی قهرمانی را تکرار نکردیم. این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای موفقیت‌های مداوم نداشته‌ایم و همه قهرمانی‌های ما در جهان براثر حادثه و نبوغ فردی کشتی‌گیران ایران رخ داده است.»

وی افزود: «کشور روسیه در کشتی برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و در همه رده‌های سنی هر سال قهرمان می‌شود. اگر هم یک سال به قهرمانی نرسند سال بعد حتماً جبران می‌کنند. متأسفانه کشتی ایران این قابلیت را ندارد؛ نوجوانان و جوانان کشتی‌گیر ایران به امان خدا رها می‌شوند و آینده روشنی پیش روی این کشتی‌گیران نیست.»

فلاح در ادامه گفت: «در رده بزرگسالان قهرمان دنیا شدیم، اما سال بعد به مقام هشتم جهان رسیدیم. این نشان از بی‌برنامگی است و قهرمانی جهان به‌صورت اتفاقی رخ داده است.»

این کشتی‌گیر تیم ملی ادامه موفقیت نوجوانان در سال‌های آینده را تنها پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی دانست و گفت: «از همین حالا باید برای موفقیت در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. باید به نونهالان کشتی ایران بها بدهیم تا تیم ملی نوجوانان خوبی داشته باشیم. این چرخه باید تا تیم بزرگ‌سالان ادامه پیدا کند. متأسفانه مربیان باشگاه‌های در ایران فراموش شدند. اگر به مربیان سازنده توجه کنیم و شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم می‌توانیم امید داشته باشیم سال آینده هم در قهرمانی نوجوانان جهان به موفقیت برسیم.»

فلاح هماهنگی بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی را ضروری دانست و افزود: «وقتی فدراسیون برنامه‌ریزی می‌کند وزیر ورزش هم باید از آن پشتیبانی کند. اگر فدراسیون بخواهد بدون کمک مرجع بالاتر یعنی وزارت ورزش برای آینده برنامه‌ریزی کند موفق نمی‌شود. وزیر باید خوشحال باشد که نوجوانان ایران قهرمان جهان شده‌اند و شرایط را برای موفقیت در آینده فراهم کند.»

این کارشناس کشتی ایران درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان ایران به اعتمادآنلاین گفت: «متأسفانه چند سالی است که تیم بزرگسالان خوبی نداریم؛ کشتی‌گیران تیم ملی پا به سن گذاشته‌اند و فقط حسن یزدانی به امید تیم ملی برای کسب مدال تبدیل شده است. متأسفانه برای قهرمانان کشتی کشور پشتوانه‌سازی نکرده‌ایم.»

او افزود: «تیم ملی ایران در حد سه تیم برتر جهان هم نیست. باید به نفرات اول تا پنجم هر وزن فرصت‌های یکسان و برابر داده شود. کشتی‌گیران برتر ایران باید این فرصت را داشته باشند که دربازی‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند. وقتی نفر پنجم و چهارم یک وزن فرصت خودنمایی داشته باشد انگیزه پیدا می‌کند و می‌تواند نتایج خوبی کسب کند. در کشتی فرنگی به نفر بعد از حمید سوریان توجه نکردیم و بعد از حمید سوریان نتوانستیم کشتی‌گیر خوبی به دنیا معرفی کنیم. امروز هم باید به پشتوانه‌سازی در وزن حسن یزدانی توجه کنیم. هرچقدر که نفر دوم وزن حسن یزدانی قوی‌تر باشد حسن یزدانی هم موفق‌تر خواهد بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها