کد خبر: 219160
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فدراسیون برای لباس‌های تمرینی پول می‌داد/ هر شرکتی نمی‌تواند استانداردهای FIVB را رعایت کند

دبیر سابق فدراسیون والیبال گفت: محتویاتی که برای تولید لباس استفاده می‌شود، اهمیت زیادی دارد و باید استانداردهای جهانی رعایت شود.

فدراسیون برای لباس‌های تمرینی پول می‌داد/ هر شرکتی نمی‌تواند استانداردهای FIVB را رعایت کند
کد خبر: 219160
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود افشاردوست که تا همین چند ماه قبل و در دوران ریاست داورزنی به عنوان دبیر فدراسیون والیبال مشغول به کار بود، درباره چرایی پرداخت پول به یک شرکت داخلی برای تولید البسه تیم‌های ملی والیبال به اعتمادآنلاین گفت: اول این را بگویم که به عنوان دبیر فدراسیون دخالتی در نحوه عقد قرارداد نداشتم. با این حال طبق اطلاعاتی که دارم، توضیحاتی را ارائه می‌کنم. شرکت مروج یا مجید اطلس در سال‌های اخیر تامین‌کننده البسه تیم‌های ملی بوده و این مسئولیت طبق قراردادی به این شرکت واگذار شده است.


وی افزود: تا جایی که من می‌دانم تمامی پیراهن‌هایی که در مسابقات استفاده می‌شد، به صورت رایگان در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار می‌گرفت اما البسه تمرینی ماجرای جداگانه‌ای داشت. به هر حال اردوی تیم‌های ملی در طول سال برگزار می‌شود و به همین خاطر فدراسیون برای تهیه البسه بازیکنان حاضر در اردو مبلغی را به این شرکت پرداخت می‌کرد که آن هم با تخفیف بود.


دبیر سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که چرا رشته‌ای مثل والیبال که در سطح اول جهان مسابقه می‌دهد و مسابقاتش به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، برای تهیه البسه پول پرداخت شده، گفت: نگاه تلویزیون به فوتبال و والیبال در گذشته تفاوت‌های زیادی داشت و هم‌اکنون هم متفاوت است. البته شرکت مجید امسال همکاری‌اش را با فدراسیون شروع نکرده؛ بلکه 6 یا 7 سال قبل این همکاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در واقع زمانی که این شرکت داخلی از والیبال حمایت می‌کرد، شاید پخش تلویزیونی در این حد نبود و والیبال هم چنین جایگاهی نداشت. الان 3 یا 4 سالی است که والیبال رشد زیادی کرده و بیشتر دیده می‌شود.


افشاردوست در این رابطه که چرا فدراسیون فعلی نمی‌تواند از اسپانسر جدید استفاده کند، تصریح کرد: فدراسیون می‌تواند اسپانسر جدیدی بیاورد اما برند جدید باید مورد تایید فدراسیون جهانی باشد. محتویاتی که برای تولید لباس استفاده می‌شود، اهمیت زیادی دارد و باید استانداردهای جهانی را حفظ کند. شرکت مجید این موضوع را رعایت می‌کند. شاید شرکت‌های دیگر بتوانند البسه ارزان‌تری به فدراسیون بدهند اما کیفیت هم مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها