کد خبر: 219217
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۶:۳۷:۰۰
| |

رئیس­ انجمن وارد کنندگان فرآورده های خام دامی:

شبکه توزیع گوشت گرم وارداتی، باید شفاف سازی شود

رئیس­ انجمن وارد کنندگان فرآورده های خام دامی از ناکارآمدی شبکه توزیع، بروز مشکلات در بازار و در دسترس نبودن گوشتهای وارداتی برای مصرف کننده خبر داد.

شبکه توزیع گوشت گرم وارداتی، باید شفاف سازی شود
کد خبر: 219217
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۶:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ​­ فرهاد آگاهی رئیس­ انجمن وارد کنندگان فرآورده های خام دامی با اشاره به افزایش 40تا 50 درصدی واردات گوشت گرم گوسفندی امسال نسبت به سال گذشته،​ افزود: در راستای شفاف سازی واردات گوشت گرم گوسفندی،​ از همه ارگان های ­دخیل در این بخش، درخواست کردیم تا اطلاعات مربوطه را ارسال کنند اما ­­شبکه توزیع که مسئولیت آن با شرکت پشتیبانی امور دام است تاکنون اطلاعاتی ­ارسال نکرده است.

وی با بیان اینکه گوشت گرم گوسفندی طبق مصوبه باید با ارز 3800 تومانی وارد شود که از 97/3/3 با ارز 4200 تومان­ محاسبه شده است گفت: براساس اعلام قبلی باید مابه التفاوت این دو نرخ به وارد کننده پرداخت می شد که تاکنون این تصمیم عملیاتی نشده است.

رئیس انجمن وارد کنندگان فرآورده های خام دامی با اشاره به رصد و پایش محموله های وارد شدهِ ­­وزارت صنعت و انجمن وارد کنندگان،​ ادامه داد: در صورت ساماندهی،​ شبکه توزیع می تواند انحرافات موجود در این بخش را از بین برد.

آگاهی با بیان اینکه اطلاعات دریافت کنندگان ارز دولتی که گوشت را وارد نکرده اند افزود: این اطلاعات از سوی وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و حمایت با انجمن وارد کنندگان ارائه شده است که تا دوشنبه هفته جاری اعلام­ می شود.

وی تامین ارز مورد نیاز وارد­کنندگان گوشت قرمز گرم را دچار مشکل دانست و ادامه داد: بانک مرکزی،​ وارد کنندگان را به بانک عامل ارجاع داده است درحالی که بانک ها مسیر پرداخت ارز را نمی دانند و ادامه این روند کاهش زیادی در واردات گوشت ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها