کد خبر: 219481
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۸:۵۹:۰۰
| |

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز مطرح کرد:

آب 5 سال دیگر خیلی کم می شود/ هر شیرازی 25 لیتر کمتر آب مصرف کند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به کاهش 51 درصد بارندگی در میانگین بلند مدت شیراز، تامین آب آشامیدنی تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه است و نیازمند صرفه جویی شهروندان است. 

آب 5 سال دیگر خیلی کم می شود/ هر شیرازی 25 لیتر کمتر آب مصرف کند
کد خبر: 219481
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| الله بخش نظرپور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز افزود: درصورتی که مردم 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند به طور قطع روز‌های باقی مانده فصل گرم را سپری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مرداد امسال، کلان شهر شیراز با 700 هزار متر مکعب کمبود آب روبروست که 100 هزار متر مکعب بیشتر از کمبود آب در تیر است.

نظرپور با بیان اینکه متوسط مصرف آب در شیراز 130 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است، گفت: این میزان باید به 105 لیتر کاهش یابد.

اوضاع خراب آبی در فارس

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: شهر شیراز تنها کلان‌شهری است که 75 درصد آب آشامیدنی آن از طریق چاه تأمین می‌شود.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه استان فارس با تنش جدی آب مواجه است ،اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها ، در پنج سال آینده محدودیت آب جدی‌ است که این موضوع معاش، امنیت و خوداتکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علی اکبری گفت: استان فارس و بویژه در اطراف کلان‌شهر شیراز، 120 هزار قطعه باغ شهر ایجادشده که 80 درصد آن‌ها تا یک هزار و 500 مترمربع و بقیه با وسعت بالاتری بوده که همه این‌ها افزایش مصرف آب را در پی داشته است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها