کد خبر: 219527
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

ادعای دونالد ترامپ:

اعضای ناتو قدردان من هستند

رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز با انتشار پیامی از قدردانی کشورهای عضو ناتو از وی خبر داد!

اعضای ناتو قدردان من هستند
کد خبر: 219527
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این پیام می نویسد: تماس های زیادی از کشورهای عضو ناتو دریافت کردم که از من به خاطر جمع کردن آنها دورهم و متوجه کردنشان به تعهدات مالی تشکر می کردند. ما حقیقتا اجلاس بزرگی داشتیم که توسط رسانه های زیادی پوشش داده شد. ناتو اکنون قوی تر و ثروتمندتر است.

ترامپ در حالی این پیام را منتشر کرده که پیش از شرکت در اجلاس ناتو با انتشار سلسله پیام هایی به شدت از اعضای ناتو انتقاد کرده بود.

وی در پیام های خود نوشته بود: آمریکا بیش از هر عضو دیگر ناتو در این سازمان هزینه کرده است. این نه عادلانه و نه قابل قبول است. در حالی که این کشورها در حال افزایش سهم خود از زمان آغاز ریاست جمهوری من هستند باید اقدامات بیشتری در این رابطه انجام بدهند. آلمان یک درصد و آمریکا چهار درصد و منافع ناتو بیش از آنکه نصیب آمریکا شود نصیب اروپا می شود.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت دیگری نوشته بود: بر اساس برخی حساب ها آمریکا در حال پرداخت بیش از 90 درصد هزینه های ناتو است در حالی که بقیه کشورهای عضو 2 درصد سهم خود را نمی پردازند. در صدر این کشورها اتحادیه اروپا است که دارای مازاد تجاری 151 میلیون دلاری با آمریکا است در حالی که سد بزرگی بر راه ورود کالاهای آمریکایی قرار داده است. نه این طور نمی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها