کد خبر: 219717
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۹:۰۷:۰۰
| |

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد مطرح کرد:

سهم 75 درصدی مالیات از صنایع/ یک سوم واحد‌های استان نیمه تعطیل است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در استان یزد بیش از 75 درصد مالیات به بخش صنعت تعلق می گیرد و این درحالی است که در کشور این میزان 27 درصد است.

سهم 75 درصدی مالیات از صنایع/ یک سوم واحد‌های استان نیمه تعطیل است
کد خبر: 219717
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبرکلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به سهم 75 درصدی مالیات استان از صنایع خاطرنشان کرد:سهم مالیات بخش صنعت در کشور 27 دصد بوده و این میزان در استان یزد بیش از 75 درصد است.

کلانتر با بیان اینکه خانه‌های صنعت و معدن حلقه واسطی بین حاکمیت و فعالان اقتصادی هستند،افزود: اعضای این خانه در بسیاری از ستادهای تصمیم‌گیری دولتی حضور دارند که در سال گذشته نیز ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان به صورت پایلونت به خانه صنعت و معدن استان یزد واگذار شده است.

وی با اشاره به وجود 15 انجمن تخصصی صنایع همگن در استان گفت:3600 واحد صنعتی و 500 واحد معدنی در عضویت این تشکل غیردولتی قرار دارند.

کلانتر مهترین اقدامات خانه صنعت و معدن استان برای حمایت از متولیان بخش تولید را تدوین کتابی برای معرفی تولیدات استان یزد عنوان و از گردآوری 800 نوع محصول با برند ساخت یزد تاکنون خبرداد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به سهم 49 درصدی صنعت از اشتغال استان، این میزان را در کشور 32 درصد ذکر کرد و تصریح کرد: هر چند در مقطعی تا 50 درصد از صنایع استان به تعطیلی کشیده شده بودند ولی خوشبختانه اکنون وضعیت بهبود یافتهف هر چند که تمام بخش‌های صنعت استان دارای مشکلاتی هستند.

وی یکی از مهمترین مشکلات کنونی بخش صنعت را کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: با توجه به سختگیری بانک‌ها برای اختصاص نقدینگی به صنایع، دولت تدبیر و امید در مقطعی با اجرای طرح رونق تولید و اختصاص 16 هزار میلیارد تومان درصدد ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مشکل‌دار و تعطیلی برآمد ولی عملاً 9 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت.

کلانتر یکی دیگر از مشکلات بخش تولید را قاچاق و واردات بی‌رویه ذکر کرد و گفت: متاسفانه در حالی که مقام معظم رهبری و دولت محترم بر این موضوع تاکید دارند، به صورت شبانه شاهد ورود چندین خودوری خارجی به کشورمان هستیم که این موضوع نه تنها اهمیت مبارزه باقاچاق بلکه ضرورت مبارزه با فساد را دوچندان می‌کند.

گفتنی است؛مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن روز پنجشنبه 28 تیرماه در پارک علم و فناوری استان برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها