کد خبر: 219829
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

جشنواره «راه ابریشم» برگزار می‌شود

فستیوال فرهنگی، هنری، علمی، اقتصادی و بازرگانی «راه ابریشم» به مدت هشت شب در فضای نمایشگاهی دریاچه چیتگر برگزار می‌شود.

جشنواره «راه ابریشم» برگزار می‌شود
کد خبر: 219829
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سروین سری، دبیر جشنواره بین‌المللی «راه ابریشم» بیان کرد: «جاده ابریشم» با پیشینه‌ای 2000 ساله، قدیمی‌ترین راه داد و ستد فرهنگی، هنری و ... میان چندین حوزه عظیم تمدن‌ساز بوده و بستر درخوری برای گفتگوی بین فرهنگ‌هاست.

او ادامه داد: این نمایشگاه اولین و بزرگترین فستیوال فرهنگی هنری با رویکردهای متفاوت است که تا به حال در این مسیر طراحی شده است.

دبیر این جشنواره افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی معرفی کرده‌اند در این پروژه بین‌الملی به دنبال این هستیم تا با این جنس حرکت‌ها در دوران اقتصاد مقاومتی به دنبال حمایت از حوزه‌های گوناگونی مثل غذا، لباس و صنایع‌دستی در تاریخ 31 مرداد به مدت هشت شب در فضای باز نمایشگاهی دریاچه چیتگر باشیم.

سری با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان ایرانی برگزار می‌شود، گفت: این امر جهت تبادلات در بخش‌های فرهنگی هنری، علوم و فناوری، کشورهای این مسیر و معرفی هویت ملی ایران صورت می‌گیرد.

او اعلام کرد: این نمایشگاه از ساعت 10 تا 24 با بخش‌های نمایشگاهی، فروش محصولات، برنامه‌هایی با محتواهای موسیقی، تئاتر و مرور بین فرهنگی در حوزه ابریشم برگزار می‌شود تا از این طریق فرهنگ غنی ایران را بیشتر نشان داده و در تعاملات بین فرهنگی قدم‌های هر چه مؤثرتر برداریم. همچنین در امتداد مسوولیت اجتماعی از هنرمندان، معماران، مجسمه‌سازان، عوامل فرهنگی به ویژه هنرمندان توانیاب (معلول) در این مسیر نیز حمایت شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها