کد خبر: 220360
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

دستیابی به توافق درباره خروج شورشیان از قنیطره در جنوب سوریه به ادلب

تلویزیون سوریه از دستیابی به توافقی برای خروج شورشیان حاضر در استان قنیطره به ادلب خبر داد.

دستیابی به توافق درباره خروج شورشیان از قنیطره در جنوب سوریه به ادلب
کد خبر: 220360
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تلویزیون سوریه از دستیابی به توافقی میان ارتش سوریه و شورشیان حاضر در استان قنیطره خبر داد.

به گزارش راشاتودی عربی، طبق این توافق گروه‌هایی که سازش در قنیطره را نپذیرفته‌اند، به همراه خانواده‌هایشان از قنیطره خارج شده و به ادلب می‌روند و مابقی آنها که تمایل دارند در قنیطره بمانند، کنترل دولت سوریه بر این استان را می‌پذیرند.

طبق گزارش تلویزیون سوریه، توافق شد ارتش سوریه به پایگاه‌ها و مناطقی که پیش از سال 2011 در حد فاصل درگیری‌ها در نزدیکی ارتفاعات جولان در اختیار داشته، بازگردد.

در پی این توافق که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد، ارتش سوریه به تمامی شهرک‌ها و روستاهای قنیطره وارد شده و وضعیت شبه‌نظامیان در آنجا مشخص شده و آنهایی که تمایلی به سازش ندارند، به شمال سوریه می‌روند.

همچنین از بندهای این توافق تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین شورشیان به ارتش سوریه و تحویل دو نقطه در دو شهرک ام باطنه و رویحنیه به سازمان ملل است و نیز توافق شده تل الجابیه در شمال غرب شهر نوی به ارتش سوریه تحویل داده شود تا عدم پیشروی داعش به آنجا تضمین شود.

در این راستا شورشیان شهر نوی در حومه شرقی درعا مانند سایر شهرک‌های درعا سازش با دولت سوریه را پذیرفتند و به این ترتیب بیشتر شهرک‌های تحت کنترل گروه‌های شبه‌نظامی در درعا و قنیطره به جز مناطق جنوب شرق درعا و قنیطره که در دست گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به داعش هستند، به کنترل ارتش سوریه درآمدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها