کد خبر: 220838
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۰:۳۷:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

زنگ خطر آب به صدا در آمده است/ میزان تولید و مصرف آب همخوانی ندارد/ سرانه مصرف 35 لیتر کاهش ایفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش سرانه 35 لیتر در شبانه روز مصرف آب خانگی در اصفهان، گفت: زنگ خطر آب به صدا در آمده زیرا میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد.

زنگ خطر آب به صدا در آمده است/ میزان تولید و مصرف آب همخوانی ندارد/ سرانه مصرف 35 لیتر کاهش ایفت
کد خبر: 220838
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| هاشم امینی در نشستی که با مدیران ارشد شهرستان اردستان، با اشاره به اقداماتی که در راستای مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در 11 سال گذشته با اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف اعمال شده سرانه مصرف از 189 لیتر در شبانه روز به 154 لیتر در سال 96 کاهش یافت، در حالیکه استاندار جهانی آن 110 لیتر در شبانه روزاست پس می طلبد با تغییر سبک زندگی، آب را درست مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه زنگ خطر به صدا در آمده زیرا میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد، افزود: بیش از یک دهه از وقوع خشکسالی در کشور می گذرد به طوریکه هم اکنون در مرحله تنش آبی قرار داریم که در آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهر، شهرستان یا روستا کمتر از آب مورد نیاز در اوج مصرف است. هدف ما از ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کاهش مصرف میان تمام بهره برداران است به نحوی مصارف خانگی به 120 لیتر در شبانه روز کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهانبر کاهش 20 درصدی مصرف آب تاکید کرد و گفت: مدیریت هوشمند و بالانس کردن فشار تمام نقاط شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب با استفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری ملی و استانی و شبکه های مجازی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مهدهای کودک و برپایی کارگاه ابزار و تجهیزات کاهنده مصرف در خانه فرهنگ آب، تشکیل اکیپ 100 نفره مروجین مصرف بهینه آب برخی از فعالیت ها در این زمینه است.

امینی به موقعیت جغرافیایی کشور اشاره کرد و افزود: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک و در مجاورت دو کویر پهناور لوت و مرکزی واقع شده است که متوسط بارندگی در ایران یک سوم متوسط میزان بارندگی جهان و حدود 220 میلیمتر در سال است که خود نشانگر این حقیقت است که کشور ما در اقلیم خشک جهان واقع شده است، به گونه ای که 84 درصد از مساحت کشور در منطقه نیمه خشک، خشک و بیابانی قرار گرفته و تنها 16 درصد از آن جز مناطق مرطوب و نیمه مرطوب است.

امینی با بیان اینکه شرکت آبفا استان اصفهان، تاکنون با واگذاری بیش از یکی میلیون و 100 هزار فقره انشعاب آب، جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در 92 شهر استان تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب است، بنابراین مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهانبا توجه به ثبت درخواست مشترکان از طریق سامانه 1522 به منظور دریافت لوازم کاهنده مصرف، گفت: شرکت آبفا استان اصفهان در ماه های اخیر به منظور دسترسی مردم به لوازم کاهنده مصرف اقدام ثبت درخواست و ارائه لوازم کاهنده به صورت تقسیط به مشترکان کرد چراکه استفاده از این تجهیزات، کاهش 30 الی 40 درصدی مصرف را به دنبال دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها