کد خبر: 221012
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور عنوان کرد:

بدهی 800 میلیاردتومانی لرستانی‌ها به سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی کارگاه‌های تولیدی و مشاغل  لرستان به سازمان تامین اجتماعی 800 میلیارد تومان است.

بدهی 800 میلیاردتومانی لرستانی‌ها به سازمان تامین اجتماعی
کد خبر: 221012
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدتقی نوربخش با بیان اینکه درآمد تامین اجتماعی در لرستان نسبت به هزینه یک دوم است یعنی دو برابر درآمد سالیانه تامین اجتماعی از محل حق بیمه است که در رابطه با تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت و درمان هزینه می‌شود. نسبت درآمد به هزینه در کشور تقریبا نقطه سر به سر است. در لرستان درآمدمان نصف هزینه‌هاست و دلیل آن ضریب پشتیبانی است‌، یعنی تعداد بیمه‌پردازنده به تعداد افرادی که مستمری می‌گیرند، 3.4 بوده و این رقم در کشور 5.2 است.

وی در مورد عدم استقبال از طرح بخشودگی جرایم در استان گفت: از این لحاظ متاسفم برای اینکه آمار 3000 هزار تقاضا در لرستان نسبت به کل کشور که 110 هزار تقاضا بوده پایین و ناچیز است. یکی از دلایل استقبال اندک از طرح بخشودگی جرائم این است که این طرح مربوط به کارفرمایان خوش حساب و کارگاه‌های تولیدی فعالی است که لیست بیمه خود را به موقع رد می‌کنند.

نوربخش تصریح کرد: اینکه می گوییم درآمد نصف هزینه است بخاطر این بوده که در لرستان لیست بدون مبلغ دریافت می‌کنیم و یا کارگاه‌ها نیمه فعال و یا تعطیل هستند، بنابراین طبیعی است که در چنین مواردی تعداد افراد متقاضی زیاد نباشند و استقبال نشده باشد. این طرح موقعیت مناسبی بود که سازمان برای کارفرمایان فراهم کرد و تا دهم تیرماه مهلت داد؛ امیدوار بودم برای کاهش هزینه مالی در استان کارفرمایان استقبال می‌کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها