کد خبر: 222563
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۷:۰۲:۰۰
| |

محمدحسین عماد، مجسمه‌ساز در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

اطلاع ندارم که مجسمه میدان دانشگاه اکنون کجا است/ شکل‌های هندسی در کار‌های جدیدم جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد/ نهادهای حامی هنر، شناختی از هنرمندان با استعداد ندارند

محمدحسین عماد هنرمند مجسمه‌ساز گفت: دو ارگان مهم هستند که می‌توانند به خوبی حامی هنر باشند. زیرا هنرجویان جوان از زمان تحصیل و بعد از آن نیاز به حمایت و تشویق دارند. بچه‌هایی که  ارتباط خوبی با زیباسازی برقرار می کنند به راحتی کمک‌های این سازمان را همراه خود دارند. اما هنرمندانی که از استعداد کافی برخوردار هستند امکان ایجاد این ارتباط را از دست می‌دهند. متاسفانه دوستانی که تصمیم‌گیر هستند شناخت خوبی از هنرمندان با استعداد ندارند.

اطلاع ندارم که مجسمه میدان دانشگاه اکنون کجا است/ شکل‌های هندسی در کار‌های جدیدم جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد/ نهادهای حامی هنر، شناختی از هنرمندان با استعداد ندارند
کد خبر: 222563
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۷:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مجسمه‌های محمد حسین عماد را می‌توان در سطح شهر دید. یکی از مجسمه‌های عماد سالها در یکی از میدان‌های تهران بود که البته امروز نیست. عماد می‌گوید که زمانی که مجسمه من را از آن میدان خاص برداشتند اطلاعی ندادند و امروز هم اطلاعی از محل جدید آن ندارم.

محمد حسین عماد مجسمه‌ساز درباره حال و احوال این روزهایش به اعتمادآنلاین گفت: «همواره در حال کار کردن هستم و این موضوع ربطی به برگزاری نمایشگاه ندارد. مسیر مشخصی را دنبال می‌کنم که ذهنم درگیر آن است. مدام پیگیر کار و انجام پروژه‌های مختلف هستم. در این میان نیز گاهی در نمایشگاه‌های گروهی هم شرکت می کنم. اکنون آماده برگزاری نمایشگاه انفرادی هستم. اما قبل از آن به دنبال مکان و فضای مناسبی هستم تا هماهنگی خوبی با آثارم داشته باشد. کارهای من نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. ماده آثار من کمی دچار تغییر شده است. ابعادآن هم با قبل متفاوت است. از لحاظ فرمی هم تغییراتی به وجود آمده است. به شکلهای هندسی بیش از قبل توجه کرده‌ام. البته عجله‌ای هم برای برگزاری نمایشگاه ندارم.»

عماد در مورد مجسمه های شهری ادامه داد: « به هر حال مجسمه‌های زیادی در شهر وجود دارد . یکی از مجسمه‌های من نیز در میدان دانشگاه نصب بود که چند سالی است برداشته شده است. مجسمه من برای دوره خاصی بوده است. متاسفانه مجسمه را برداشته‌اند و هیچ گفت‌وگویی با من انجام نداده‌اند. پیگیری هم کردم که با جواب روشنی روبرو نشدم»

مجسمه‌ساز ایرانی درباره آثارش و حضور آنها در سطح شهر گفت: «اکنون یکی از کارهای من در میدان تجریش است. مجسمه پرفسور حسابی است که به سفارش شهرداری ساخته شد. مجسمه دیگری در خانه هنرمندان دارم. مجسمه دیگرم نیز در پارک گفتگو است. میدان دانشگاه هم بود که دیگر نیست. پیشنهاد دیگری از شهرداری نداشته‌ام.»

محمد حسین عماد درباره وضعیت مجسمه‌سازی در فضای هنری امروز گفت: «دو ارگان مهم هستند که می‌توانند به خوبی حامی هنر باشند. زیرا هنرجویان جوان از زمان تحصیل و بعد از آن نیاز به حمایت و تشویق دارند. بچه‌هایی که ارتباط خوبی با زیباسازی برقرار می کنند به راحتی کمک‌های این سازمان را همراه خود دارند. اما هنرمندانی که از استعداد کافی برخوردار هستند امکان ایجاد این ارتباط را از دست می‌دهند. متاسفانه دوستانی که تصمیم‌گیر هستند شناخت خوبی از هنرمندان با استعداد ندارند. اما با این تفاسیر باید بگویم که رشد در حوزه مجسمه سازی وجود داشته است.»

عماد همچنین تاکید کرد: «مهمترین موضوع این است که آرتیست‌ها به غیر از اینکه نمایشگاه می‌گذارند یا کار هنری می‌کنند باید شخصیت لازم را هم به دست بیاورند و به صورت کامل حرفه‌ای شوند. مجسمه ساز با هنرمند مجسمه‌ساز متفاوت است. مجسمه ساز می‌تواند در بخش‌های جانبی مثل قالب گیری و بسیاری از حوزه‌های دیگر فعالیت کند. اما هنرمند مجسمه ساز متفاوت است و ضعف در این بخش کاملا حس می شود چون چنین هنرمندانی را به وفور نداریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها