کد خبر: 223013
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

توکیو بر اهمیت مذاکرات امنیتی با مسکو تاکید کرد

وزرای دفاع و خارجه روسیه و ژاپن امروز (سه‌شنبه) در چارچوبی موسوم به 2+2 با یکدیگر دیدار می‌کنند.

توکیو بر اهمیت مذاکرات امنیتی با مسکو تاکید کرد
کد خبر: 223013
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| روابط عمومی وزارت امور خارجه ژاپن پیش از آغاز مذاکرات میان وزرای خارجه و دفاع روسیه و ژاپن در مسکو اظهار کرد، ژاپن گفت‌وگو در خصوص مسائل امنیتی با در نظر گرفتن مساله کره شمالی را امری مهم می‌داند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه ژاپن تشریح کرد: ادامه مذاکرات در زمینه امنیتی با روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است. در دیدار مقامات روسیه و ژاپن خواستار گفت‌وگویی سازنده از چشم‌اندازی مشترک میان دو کشور هستیم که بر امنیت منطقه‌ای از جمله مساله کره شمالی متمرکز باشد.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، پیش‌بینی می‌شود که دو طرف درباره برنامه گسترده‌تری برای گفت‌وگوهای سیاسی دو جانبه، چشم‌انداز گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همکاری دو کشور در زمینه‌های بین‌المللی بایکدیگر مذاکره کنند.

این وزارت‌خانه همچنین از برگزاری مذاکرات جداگانه‌ای میان وزیر خارجه روسیه و وزیر دفاع این کشور با همتایان ژاپنی خود خبر داد.

روسیه و ژاپن پس از چندین دهه روابط سرد بر سر جزایر کوریل و حمایت ژاپن از تحریم‌های غرب علیه روسیه، گام‌هایی را در راستای بهبود روابط دوجانبه خود برداشته‌اند.

دیدار 2+2 پیشین میان این دو کشور در مارس 2017 صورت گرفت.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دو سال گذشته مذاکرات گوناگونی را برای حل مساله جزایر کوریل برگزار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها