کد خبر: 223919
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:

اصلاح‌طلبان، قوی‌ترین سنگر در مقابل براندازان

عبدالله ناصری گفت: تکلیف براندازان معلوم است و در این شرایط اصلاح‌طلبان را به عنوان بزرگ‌ترین مخالف و قوی‌ترین سنگر در مقابل خود می‌بینند لذا ممکن است بعد از این دیدار فضاسازی‌هایی انجام دهند اما اصلاح‌طلبان و جامعه مدنی هوادار واقعی اصلاحات تصمیمی بر عبور از نظام سیاسی و قانون اساسی ندارد.

اصلاح‌طلبان، قوی‌ترین سنگر در مقابل براندازان
کد خبر: 223919
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زمزمه‌هایی در مورد رفع محدودیت‌های رییس دولت اصلاحات و حتی حصر به گوش می‌رسد و اصلاح‌طلبان به‌شدت از این موضوع استقبال کرده‌اند. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور چند روز قبل اعلام کرد که همایشی با حضور همه جریان‌ها و شخصیت‌های نمادین نظام برگزار می‌شود.

این اظهارات او گمانه رفع محدویت‌های سید محمد خاتمی را تقویت کرد. اظهارات حسین کروبی که با یک واسطه از جهانگیری شنیده است که شورای عالی امنیت ملی رفع حصر را مصوب کرده است نیز بر امیدهای اصلاح‌طلبانه افزود. استقبال فعالان سیاسی و چهره‌های اصلاح‌طلب از رفع احتمالی محدودیت‌ها تنها یک روی سکه بود و برخی از کاربران فضا مجازی درست در نقطه مقابل آنان قرار گرفته و اظهار داشتند که این اقدام در شرایط فعلی نه تنها موجب تقویت انسجام ملی نمی‌شود بلکه از میزان محبوبیت بزرگان اصلاح‌طلب کاسته و این جریان را با موج دیگری از ریزش رای مواجه می‌کند. اصلاح‌طلبان اما این تحلیل را رویکرد طیف برانداز دانسته و تاکید می‌کنند که فضاسازی‌های آنان بی‌ثمر است زیرا جریان اصلاحات و هواداران واقعی آن به هیچ‌وجه قصد عبور از قانون اساسی و خط و مرزهای نظام را ندارد و از هر اقدامی در جهت آشتی ملی و تقویت انسجام داخلی استقبال می‌کند. عبدالله ناصری عضو بنیاد باران یکی از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلبی است که اینگونه می‌اندیشد.

او، گفت: «بعد از اظهارات اخیر آقای جهانگیری و با توجه به خبری که آقای حسین کروبی در مورد تصویب رفع حصر و رفع محدودیت‌های آقای خاتمی در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد، امیدواری به رفع محدودیت‌های بیشتر شده و نشانگر این است که مصوبات اولیه مسیر قانونی خود را طی کرده است. به هر حال از ابتدا گفته شد که حصر مبنای قانونی دارد و رفع آن نیز باید با بر مبنای قانون باشد. »

ناصری در مورد آثار سیاسی رفع محدودیت‌ها در شرایط فعلی نیز گفت: «اصلاح‌طلبان معتقد هستند که گام اول برای آشتی ملی رفع حصر و رفع محدودیت‌های خاتمی است. بنابراین اگر خبری که حسین کروبی اعلام کرد، صحت داشته باشد و همین روزها به تصویب برسد و ابلاغ شود، می‌توان گفت که تلاش آقای جهانگیری پرفایده بوده است اما اگر اتفاقی در جهت رفع محدویت‌ها صورت نگیرد، به جایی نخواهد رسید.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که رفع محدودیت‌ها در این مقطع زمانی چه پیام سیاسی دارد و چقدر موثر خواهد بود؟ گفت: «من معتقد هستم که در شرایط فعلی با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای و البته بحران‌های موجود، رفع محدودیت‌ها در راستای انسجام و تقویت وحدت ملی بسیار موثر خواهد بود به شرط آنکه یک دیدار تشریفاتی نباشد به جریان‌های تندرو ختم نشود.»

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رفع محدودیت‌های رییس دولت اصلاحات یا حضور وی در جلسه‌ای با دیگر شخصیت‌های نظام چه تاثیری بر بدنه اجتماعی اصلاح‌طلب خواهد داشت، گفت: «مردم حتما این تدبیر و برداشت را دارند که برای رفع مشکلات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ابتدا باید یک آشتی و انسجام ملی را در داخل کشور شکل داد. بنابراین این اتفاق حتما برای جامعه مدنی رضایت‌بخش خواهد بود».

عضو بنیاد باران تاکید کرد: «همه باید این را باور کنند که اگر جامعه مدنی بخواهد از اصلاح‌طلبان عبور کند، به معنای آن است که می‌خواهد از جمهوری اسلامی عبور کند».

ناصری در واکنش به این تحلیل که رفع محدودیت خاتمی و حضور او در جلسه‌ای با دیگر بزرگان موجب تقویت موج عبور از خاتمی و به نفع براندازان خواهد بود، گفت: «تکلیف براندازان معلوم است و در این شرایط اصلاح‌طلبان را به عنوان بزرگ‌ترین مخالف و قوی‌ترین سنگر در مقابل خود می‌بینند لذا ممکن است بعد از این دیدار فضاسازی‌هایی انجام دهند اما اصلاح‌طلبان و جامعه مدنی هوادار واقعی اصلاحات تصمیمی بر عبور از نظام سیاسی و قانون اساسی ندارد. بنابراین تصور می‌کنم که جامعه با یک نگاه واقع‌بینانه تعاملات و جلوه‌های آشتی ملی را دنبال خواهد کرد».

منبع:اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها