کد خبر: 225133
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تعلیق در تعلیق می‌تواند به روابط جامعه و حاکمیت سرایت کند/ شاهد کم‌کاری دولت هستیم

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه ادامه وضعیت تعلیق در تعلیق موجب سرایت این شرایط به جامعه می‌شود، گفت: تعلیق در روابط جامعه و حاکمیت می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد و باید برای آن فکری کرد.

تعلیق در تعلیق می‌تواند به روابط جامعه و حاکمیت سرایت کند/ شاهد کم‌کاری دولت هستیم
کد خبر: 225133
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات اخیرا در مصاحبه ای وضعیت کنونی دولت را «تعلیق در تعلیق» تعبیر کرده است. او معتقد است که دولت همچون فردی است که روی پل معلق به انتظار ایستاده زیرا از یک سو با مشکلات داخلی بسیار و از سوی دیگر با تهدیدات و معضلات خارجی گسترده مواجه است. حال سوال اینجا است که این وضعیت چقدر می‌تواند ادامه داشته باشد و ادمه آن چه آینده ای را برای دولت رقم می‌زند. برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب همچون احمد زیدآبادی آینده ناگواری را برای روحانی و دولت او تصور می‌کنند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که با کمی تلاش و توجه به راهکارهای پیشنهادی بزرگان می‌توان راه مناسبی برای برون رفت از این وضعیت یافت.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب که در حلقه مشاوران سید محمد خاتمی است و اخیرا نیز به اتفاق جمعی از اصلاح طلبان طی بیانیه‌ای به ارائه راهکار برای عبور از وضعیت کنونی صادر کرده بود را باید در گروه دوم قرار داد.


ناصری بیان کرد: «آقای حجاریان تعبیر قشنگی کردند. وضعیت تعلیق در تعلیق عبارت گویا و شفافی است. من نیز اعتقاد دارم که شرایط فعلی کشور شرایط حساس و خطرناک است. در حالت کلی بخشی از مشکلات ناشی از نهادهای فرادولتی است. اما فقط نیست و در حین حال شاهد کم‌کاری یا عدم کارایی دولت نیز هستیم. همزمانی این دو بعد مشکل آفرین موجب ایجاد وضعیت تعلیق در تعلیق شده است. به عبارت دیگر دولت در شرایطی که با حجمی از مشکلات بیرون دولت مواجه است، خود نیز برای خود مشکل آفرینی می کند.»


وی در پاسخ به اینکه ادامه وضعیت تعلیق در تعلیق چه آینده ای را برای دولت رقم می‌زند، گفت: « اگر این وضعیت ادامه یابد از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نیز دچار مشکل خواهیم شد. اکنون با یک جامعه ناپیوسته و گسسته از هم مواجه هستیم. روشن است که ادامه این وضعیت موجب تعلیق در رابطه حاکمیت و جامعه می‌شود. شاید اکنون در بخش هایی از جامعه امیدواری‌هایی مشاهد شود اما ادامه رویه موجود همه امید ها را میان خواهد برد. به عبارت روشن تر تعلیق در تعلیق از دولت به رابطه جامعه مدنی و حاکمیت نیز سرایت خواهد کرد».


ناصری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه خروج از این وضعیت به عهده و در توان کدام بخش از حاکمیت است ، گفت: « من باور دارم که حاکمیت توان خروج از این شرایط تعلیق را دارد اما این دولت است که باید فضا را مدیریت کند. به نظر من راهکارهای پیشنهادی رئیس دولت استفاده بسیاری پویا است و می تواند در این زمینه به کار آید. فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز در بیانیه همان راهکارها را تشریح و تفسیر کردند که می‌تواند برای برون رفت از وضعیت کنونی مورد استفاده قرار بگیرد.»

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها