کد خبر: 225487
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن:

رایزنی های پیش رو در ژنو مقدمه مذاکرات مستقیم طرف های یمنی است

فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت رایزنی هایی که قرار است در ماه آتی میلادی در ژنو برگزار شود مقدمه ای برای گفتگوهای مستقیم طرف های یمنی است.

رایزنی های پیش رو در ژنو مقدمه مذاکرات مستقیم طرف های یمنی است
کد خبر: 225487
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن اعلام کرد که رایزنی هایی که قرار است در ششم ماه آتی میلادی در ژنو برگزار شود نیازمند گفتگوی مستقیم رو در رو میان طرف های درگیر در بحران یمن نیست.

وی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تأکید کرد که در این مرحله رایزنی ها با هدف انجام مذاکرات صورت می گیرد و بعد از این رایزنی ها برای مرحله مذاکرات مستقیم آماده خواهیم شد.

مارتین گریفیتس گفت که قطعنامه 2216 شورای امنیت بر لزوم مذاکرات جامع تأکید کرده است و به همین دلیل در جریان این مذاکرات به نقش زنان در مذاکرات نیز توجه خواهد شد زیرا می دانیم که حضور زنان در این مذاکرات مهم است و می تواند به ایجاد راهکارهای میانه و اولویت دادن به صلح منجر شود.

فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن گفت که جنوبی های یمنی هم باید بخشی از روند مذاکرات باشند و باید آنها نیز بخشی از آینده یمن باشند و به حاشیه رانده نشوند. او تأکید کرد که کنگره مردمی یمن هم که نمایندگانی در دولت مستعفی یمن یا شورای عالی سیاسی یمن دارند باید در این روند حضور داشته باشند و افزود: به دنبال ایجاد راهی برای مشارکت آنها هستیم.

وی در این گفتگو که مشروح آن به زودی منتشر می شود از عربستان هم که به یمن حمله کرده و جنگی تمام عیار بر علیه این کشور به راه انداخته حمایت کرده است و گفته که عربستان هم منافع قانونی دارد و باید مرزهای جنوبی اش با ثبات باشند و هدف حملات مختلف قرار نگیرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه عربستان به تنهایی از یمنی با ثبات سود نمی برد گفت: اروپا هم به عبور امن و تجارت در دریای سرخ اهمیت می دهد و این مسأله بسیار حائز اهمیت است و حل بحران یمن یک راهکار راهبردی مهم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها