کد خبر: 226054
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۲۱:۱۸:۰۰
| |

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:

منطقه آزاد اینچه‌برون، بارانداز کالاهای وارداتی نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه اینچه‌برون بارانداز کالاهای وارداتی نخواهد شد، گفت: اینچه‌برون به 4 پورت هوایی، دریایی، ریلی و زمینی دسترسی دارد و می‌تواند به انبار کالا و فرآوری مواد اولیه صنایع دیگر تبدیل شود.

منطقه آزاد اینچه‌برون، بارانداز کالاهای وارداتی نمی‌شود
کد خبر: 226054
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۲۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینقلی قوانلو با اشاره به شرایط مطلوب استان برای راه‌اندازی منطقه آزاداینچه برون اظهارداشت: تا زمانی که مجلس بخواهد لایحه منطقه آزاداینچه برون را مصوب کند باید بر روی منطقه ویژه اقتصادی اترک تمرکز می‌کردیم اما این مسئله خیلی جدی گرفته نشد.

وی درخصوص طولانی شدن روند بررسی لایحه مناطق آزاد در مجلس گفت: دولت 13 منطقه ویژه را در این لایحه پیشنهاد داده بود که این تعداد به 65 منطقه ویژه در مجلس افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: اگر قرار بود مناطق آزاد پیشنهادی دولت به صورت جداگانه بررسی و رأی‌گیری شود قطعا منطقه آزاد اینچه‎برون به تصویب می‌رسید.

وی با بیان اینکه اینچه‌برون بهترین ظرفیت را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دارد، افزود: اینچه‌برون تنها منطقه‌ای است که شروط کمیسیون اقتصادی مجلس را دارد و باراندازی برای واردات کالاها نخواهد شد.

قوانلو گفت: اینچه‌برون به 4 پورت هوایی، دریایی، ریلی و زمینی دسترسی دارد و می‌تواند به عنوان انبار کالا و فرآوری مواد اولیه بسیاری صنایع باشد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه منطقه آزادتجاری در مجلس هنوز هم مخالفانی دارد اما شرایط اینچه‌برون و ایجاد بندرخشک در آن منطقه، مزیت‌های خوبی برای ایجاد منطقه آزاد در نوار مرزی استان گلستان فراهم کرده است.

منبه: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها