کد خبر: 226295
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۵:۰۴:۰۰
| |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

مهلت دوماهه شهرداری برای ساماندهی محل دفن زباله‌های یاسوج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج دو ماه مهلت دارد سایت دوپشته دشت‌روم را ساماندهی کند در غیر این صورت به مراکز قضایی معرفی می‌شود.

مهلت دوماهه شهرداری برای ساماندهی محل دفن زباله‌های یاسوج
کد خبر: 226295
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه پسماند استان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی گردشگرپذیری است، افزود: ورودی شهرهای استان پر از زباله و نخاله است و باید این وضعیت کنترل شود چرا که عدم مدیریت این حوزه می‌تواند بحران‌زا باشد.

وی اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جاده‌های برون شهری بر جمع‌آوری زباله‌ها نظارت کنند و در داخل شهرها هم شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهند ضمن اینکه متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زباله‌های عفونی به صورت بهداشتی جمع‌آوری نمی‌شود که سازمان نظام پزشکی با انجام تمهیدات لازم به صورت اصولی زباله‌های آزمایشگاه‌ها، پلی‌کلینیک‌ها و سایر مراکز بهداشتی را جمع‌آوری و دفن کنند که عدم دفن بهداشتی زباله‌ها منجر به مشکلات بهداشتی می‌شود .

فیلی در خصوص ساماندهی سایت دو پشته دشت‌روم و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانه کمپوست تصریح کرد: شهرداری یاسوج دو ماه فرصت دارد که این وظایف را انجام دهد که در صورت سهل‌انگاری به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند .

وی ادامه داد: در سایر استان‌ها اقدامات خوبی برای بازیافت زباله صورت گرفته اما علی‌رغم اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دو برابر میانگین کشوری زباله تولید می‌شود اقدام خروجی‌محوری انجام نشده و هنوز دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سایتی برای دفن پسماندهای صنعتی استان در شهرستان گچساران تعیین شود و شرکت نفت در این خصوص همکاری کند، شرکت نفت نمی‌تواند نسبت به امر مهم دفن پسماند بی‌تفاوت باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها