کد خبر: 227059
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

  کریم ذوالفقاری:

63 طرح کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 63 طرح کشاورزی در هفته دولت در این استان به بهره برداری می‌رسد.

63 طرح کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد
کد خبر: 227059
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها میزان تولید محصولات کشاورزی 7هزار تن افزایش می یابد، افزود: در این طرح ها برای 510 نفر به صورت مستقیم و 1541 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.


وی گفت: ظرفیت تولید در این طرح ها 95 میلیارد و 400 میلیون تن برآورد شده است.


وی گفت: سهم بخش خصوصی در این طرح ها 57 میلیارد تومان، 26 میلیارد تومان از محل تسهیلات و منابع بانکی و 12 میلیارد و 800 میلیون تومان نیز سهم دولت در تامین زیرساخت ها است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در بخش عشایر یازده طرح با 748 میلیون تومان سرمایه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.


ذوالفقاری آمار اشتغال بخش کشاورزی را در استان تهران 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت: سطح زیرکشت در استان تهران 187 هزار هکتار است.


وی افزود: سطح اراضی کشاورزی در استان تهران حدود یک و 16 صدم درصد از کل اراضی کشور است و با اینکه عدد درشتی نیست 5 میلیون و 700 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ارزش محصولات کشاورزی در استان تهران بیش از 11 هزار میلیارد تومان است و در حال حاضر سودآورترین سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی است.


ذوالفقاری افزود: استان تهران در تولید تخم مرغ، سبزی و صیفی ، گل شاخه بریده، قارچ خوراکی ، گیلاس و مواد لبنی رتبه اول ودر تولید شیرخام ، ماهیان زینتی و ذرت علوفه ای در جایگاه دوم کشور قرار دارد.


وی گفت: از 4 میلیون و 500 هزار تن محصولات زراعی، باغی و سبزی و صیفی 575 هزار تن در گلخانه ها تولید می شود.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران میزان تولید محصولات دام و طیور را یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: سالانه 6200 تن انواع آبزیان در استان تهران تولید می شود.


ذوالفقاری گفت: 2 میلیون و 600 هزار تن از محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآوری می شود که عدد خوبی است.


وی ظرفیت سردخانه های استان تهران را 360 هزار تن اعلام کرد و افزود: تا پایان امسال 100 هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان افزوده می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها