کد خبر: 228486
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

اشرف غنی استعفای 3 مقام امنیتی را نپذیرفت

علیرغم اعلام برخی منابع مبنی بر دستور رئیس جمهوری افغانستان برای استعفای مقامات امنیتی این کشور، غنی با استعفای 3 مقام امنیتی افغانستان، مخالفت کرد.

اشرف غنی استعفای 3 مقام امنیتی را نپذیرفت
کد خبر: 228486
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که برخی رسانه ها از دستور اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای استعفای مقامات امنیتی این کشور خبر دادند اما «هارون چخانسوری» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که غنی استعفانامه‌های، «طارق‌شاه بهرامی» وزیر دفاع ملی، «ویس احمد برمک» وزیر کشور و «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی این کشور را رد کرده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان از سمت خود استعفا داد. اتمر دلایل استعفای خود را اختلافات جدی با سیاست‌ ها و روش‌ های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، تحکیم روابط منطقه ای و بین‌ المللی این کشور در ماه‌ های اخیر، بیان کرده است.

پس از استعفای اتمر، «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع، «ویس برمک» وزیر کشور و همچنین «معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان نیز از سمت های خود استعفا دادند.

این در حالی است که طلوع نیوز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که رئیس جمهوری افغانستان به دلیل حمله مرگبار طالبان به شهر «غزنی»، حمله موشکی مهاجمان به کاخ ریاست‌جمهوری این کشور و نیز افزایش تلفات نظامیان در افغانستان به مقامات امنیتی این کشور دستور داد تا از سمت خود کناره گیری کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها