کد خبر: 229102
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

سدها محل گردشگری می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش گردشگری سدها برای سرمایه گذاری در این بخش می توانند به شرکت های آب منطقه ای کشور مراجعه کنند .

سدها محل گردشگری می شود
کد خبر: 229102
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید سیاری گفت: سرمایه گذاران باید همه اعتبار لازم برای سرمایه گذاری در این طرح ها را داشته باشند اما تعیین صلاحیت سرمایه گذاران به عهده سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده است و حتما مشوق ها و تسهیلاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفتند .


وی گفت : یکی از فوائد جنبی سدها ساخت اماکن گردشگری در چشم انداز زیبای دریاچه سدهاست که می توانیم در زمینه گردشگری از آن استفاده کنیم .


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : برای آشنایی مردم با سازه های آبی و مسائل و مشکلات تامین آب با هماهنگی بخش بهره برداری و حفاظت فیزیکی سدها برنامه ریزی شده تا از سدها در چهار دسته بندی برای ایجاد مکان گردشگری استفاده شود .


وی افزود : بر اساس این دسته بندی در برخی از سدها ، اماکن اقامتی و در برخی دیگر فضای پیاده روی، بازدید از سد، تورهای ماهیگری و مکانی برای ورزشهای آبی ایجاد خواهد شد .


سیاری باتاکید بر اینکه در کنار ساخت سدها چشم اندازهایی ایجاد می شوند که مردم محلی از آنها بهره مند نمی شوند به همین دلیل برای جلوگیری از سودجویان که اراضی حاشیه سد را تصرف می کنند در حالیکه منافع آن باید به مردم و بیت المال برگردد مانند سد طالقان چنین طرحی پیشنهاد شده است .


وی اضافه کرد : طرح گردشگری سدها را به فراخوان می گذاریم تا علاقمندان برای اطلاع از جزئیات آن به شرکت های آب منطقه ای مراجعه کنند و در صورتی که یک سد برای گردشگری چند سرمایه گذار متقاضی داشته باشد به مناقصه گذاشته می شود و در غیر این صورت به تنها سرمایه گذار سپرده خواهد شد .


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : اراضی سدها و زیرساخت های آن مثل آب و برق و جاده را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم و زمین های اطراف سد نیز به صورت قراردادهای اجاره به سرمایه گذار می سپاریم که اغلب این قراردادها به شیوه BOO (ساخت ،مالکیت وبهره برداری )خواهد بود.


وی تاکید کرد : هدف از اجرای طرح گردشگری سدها برای شناخت مردم و آشنایی آنها با سازه های آبی است و منافع حاصل از سرمایه گذاری در این طرح ها نیز به مردم و بیت المال برمی گردد.


سیاری گفت : طرح گردشگری سدها از اسفند 96 شروع شد و در استانهای اصفهان و گلستان سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری مراجعه کردند و در استانهای گلستان و زنجان نیز مرحله اول سرمایه گذاری انجام شده است .


وی افزود : برای جلوگیری از بروکراسی اداری ، سرمایه گذاران به شرکت های آب منطقه ای مراجعه می کنند و فقط برای سرمایه گذاری در سدهای بزرگ باید به تهران مراجعه کنند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها