کد خبر: 229293
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

رحیم صفوی:

دولت نمی‌تواند آن‌گونه که باید به دانشگاه‌ها رسیدگی کند/ خیران کمک کنند

دستیار عالی فرمانده کل قوا گفت: وضعیت اقتصادی دولت به گونه‌ای است که نمی‌تواند آن‌گونه که باید به دانشگاه‌ها رسیدگی کند، از این‌رو از خیران خواستاریم که برای توسعه‌ی دانشگاه‌ها مساعدت کنند.

دولت نمی‌تواند آن‌گونه که باید به دانشگاه‌ها رسیدگی کند/ خیران کمک کنند
کد خبر: 229293
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که وضعیت بودجه عمرانی کشور کم بوده و 60 الی 70 درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود، افزود: از خیران دانشگاه ساز استمداد می‌طلبیم که به دانشگاه‌ها کمک کنند؛ چرا که دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولاتی است که ایران اسلامی را آباد و مقتدر می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی 10 هزار شهید قهرمان آذربایجان و علمای مجاهد عامل این خطه، اظهار کرد: بنده 47 سال پیش(در سال 50) وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته زمین شناسی فارغ‌التحصیل شدم، علمی که آموختم را در دفاع از کشور به کار گرفتم.

وی با بیان این‌که اخلاق، تواضع و شجاعت اساتید خود در دانشگاه تبریز را فراگرفتم و آموختم که با مردم متواضع بوده و در دفاع از ملت و کشورم شجاع باشم، خاطرنشان کرد: آنچه را که در این دانشگاه آموختم در توسعه و سازندگی کشورمان و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفتم.

وی به عظمت‌، سرسبزی، آبادی و تمیزی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: از دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های آذربایجان می‌خواهم که علم و دانش خود را در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در منطقه آذربایجان در برنامه ششم کشور به کار گیرند.

سرلشکر صفوی با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید علوم خود را در تامین منابع آب، کشاورزی و استحصال معادن در آذربایجان و در توسعه صنعت در معادن مس و طلا و... به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این معادن ظرفیت بزرگی برای توسعه آذربایجان‌شرقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: از دانشگاه‌ها می‌خواهم که در حل مسائل اجتماعی منطقه آذربایجان کمر همت بسته و فعالیت کنند، افزود: دانشگاه‌ها علوم خود را برای حل مشکلات اجتماعی و معضلات به کار گرفته و مشکلاتی چون حاشیه نشینی را به گوش مسئولان برسانند.

دستیار عالی فرمانده کل قوا با بیان این‌که ایران به عنوان پایتخت اسلام ناب محمدی مطرح است، تاکید کرد: امید است ایران اسلامی به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه تا سال 1400 بتواند با سایر دانشگاه‌ها تعاملات علمی و دانشجویی داشته باشد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری در سال 1350 یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در رشته‌ی زمین شناسی بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها