کد خبر: 230470
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از جلسه علنی شورای شهر تهران:

از واکنش به خودسوزی در مقابل شهرداری تا پخش فیلم کودک «گوش‌بریده»

پخش فیلم جنجالی روز گذشته درباره ضرب و شتم یکی از کودکان کار در منطقه سه شهرداری تهران مهم‌ترین حاشیه این جلسه بود. حاشیه‌ای که در پس آن الهام فخاری در اعتراض و گلایه از اتفاق رخ داده گریه کرد و خواستار رسیدگی شهرداری تهران به این موضوع شد.

از واکنش به خودسوزی در مقابل شهرداری تا پخش فیلم کودک «گوش‌بریده»
کد خبر: 230470
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با حضور 15 تن از اعضای شورا برگزار شد. پخش فیلم جنجالی روز گذشته درباره ضرب‌وشتم یکی از کودکان کار در منطقه سه شهرداری تهران مهم‌ترین حاشیه این جلسه بود. حاشیه‌ای که در پس آن الهام فخاری در اعتراض و گلایه از اتفاق رخ داده گریه کرد و خواستار رسیدگی شهرداری تهران به این موضوع شد. او حتی طرح سوال از محمدعلی افشانی را تقدیم هیات‌رییسه کرد و بعدتر نیز احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران در اعتراض به این اتفاق خواستار برخورد جدی با متخلفان این اتفاق شد.

با این حال پخش این فیلم و موضع‌گیری اعضای شورای شهر تهران درباره اتفاق روز گذشته به همین جا ختم نشد و در ادامه نمایندگان شهرداری و مدیریت پسماند تا آخرین دقایق صحن علنی و بعد از آن اعتراضاتی به اعضای شورا داشته و حتی این فیلم منتشر شده را ساختگی و مصنوعی عنوان کردند. این رفت‌وآمدها و گفت‌وگوها و رایزنی‌ها حتی تا آخرین دقایق صحن علنی به صورت جسته و گریخته به اعضای شورای شهر، خبرنگاران و نمایندگان شهرداری تهران ادامه داشت تا عملا فضای عمومی جلسه علنی امروز در سایه همین ماجرا باشد.

محسن هاشمی که در ساعات ابتدایی ریاست جلسه شورای شهر را برعهده داشت نیز در اعتراض به اتفاق روز گذشته اعلام کرد «شخصا به این موضوع ورود پیدا کردم، اما هنوز در خصوص اتفاق افتادن این حادثه قطعیت برایم حاصل نشده است.»

همچنین مجید فراهانی، رییس کمیته‌ بودجه شورای اسلامی شهر تهران از مردم پایتخت به دلیل رفتار غیرانسانی مأموران شهرداری عذرخواهی کرد و گفت: «عوامل فاسد مافیای زباله برای منافع مالی خود و القای ترس و نمایش قدرت و حصر فساد، گوش یک کودک محروم و بی‌پناه را بریدند تا اوج خیانت خود را در پیوند با بخشی از بدنه فاسد شهرداری به نمایش بگذارند.»

البته به جز این نیز اعضای شورای شهر به موضوع مدیریت پسماند شهری نیز پرداخته و کلیات طرح شورا را با موافقت 11 نفر و مخالفت 3 نفر از 14 عضو حاضر در صحن علنی به تصویب رسانده و بررسی جزییات آن را به جلسه یکشنبه آینده موکول کردند، آن هم در شرایطی که نوبت صبح شورا برای 30 دقیقه تمدید شد ولی شهردار تهران به دلیل حضور در جلسه وزارت کشور امکان شرکت در جلسه را پیدا نکرد تا نتواند پاسخگوی اعضا باشد.

در پایان جلسه نیز اعضای شورای شهر تهران به خودسوزی یکی از کاسبان منطقه 2 در مقابل ساختمان شهرداری تهران واکنش نشان دادند. از جمله الهام فخاری که در این خصوص اعلام کرد باید مشکلات و مطالبات این فرد از شهرداری تهران بعد از طی کردن مراحل درمانی، مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه حقی از او تضییع شده باشد باید این حق برای او لحاظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها