کد خبر: 230553
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۰۷:۰۸:۰۰
| |

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی درباره شورای عالی اصلاح‌طلبان نوشت

تبیین هویت سیاسی اصلاح‌طلبان در شورای عالی

عضو حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی درباره سازوکار شورای عالی اصلاح‌طلبان نوشت: مجموعه اصلاح‌طلبان در تدارک این هستند که شورای عالی از کارکرد صرفا انتخاباتی ارتقا یابد و به عنوان یک نهاد دایمی بتواند رکن پایدار برای فعالیت همه اصلاح‌طلبان باشد.

تبیین هویت سیاسی اصلاح‌طلبان در شورای عالی
کد خبر: 230553
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۰۷:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی نوشت: ترکیب شورای عالی سیاستگذاری در گذشته مبتنی‌بر ضرورت همدلی، همگرایی و یکپارچگی در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان بود. با توجه به شرایط کنونی جامعه و مشکلات به وجود آمده، ترکیب فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌ر‌و باید سامان‌یافته‌تر باشد. مجموعه اصلاح‌طلبان در تدارک این هستند که شورای عالی از کارکرد صرفا انتخاباتی ارتقا یابد و به عنوان یک نهاد دایمی بتواند رکن پایدار برای فعالیت همه اصلاح‌طلبان باشد. از این جهت در تدارک تغییراتی به لحاظ هویت سیاسی هستیم و جهت‌گیری فعالیت روز را نیز تعیین خواهیم کرد. تبیین راه مشخص برای فعالیت‌های سیاسی روز اصلاح‌طلبان می‌تواند در ایام انتخابات نیز نقش موثری داشته باشد و رکن اصلی و راهبردی اصلاح‌طلبان باشد.

اگر هدف‌گیری شخصیت‌های موثر در جبهه اصلاحات به این جهت سمت و سو پیدا کرده باشد که نهاد شورای عالی سیاستگذاری خود را از سطح فعالیت‌های انتخاباتی به سطح فعالیت‌های گسترده سیاسی ارتقا بدهد، طبیعی است که همین الان هم تغییرات در شورای عالی سیاستگذاری دیر شروع شده است. باید هر چه زودتر و بسیار قبل از انتخابات، ساختار شورای عالی سیاستگذاری و سیاست‌ها و راهبردها برای فعالیت گسترده سیاسی تبیین و تعیین شود.

شورای عالی سیاستگذاری قرار است که بالاترین رکن و چتر پوششی بر کل جریان اصلاحات باشد و همین شورا باید ساماندهی جدیدی شود تا بتواند به اهداف تعیین شده، برسد. این شورا باید وزن نیروهای منتخب و نمایندگان احزاب را در دل خود تقویت کند. شخص آقای خاتمی علاقه‌مند است بیش از آنکه نقد صورت بگیرد، انتخاب انجام شود. این امر به عنوان یک امر دموکراتیک پایدار، موثر و موفق‌تر مورد نظر شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود. در کنار این موضوع پارلمان اصلاحات نیز در حال پیگیری است. مساله مهمی که اصلاح‌طلبان در جلسات آتی باید پیگیری کنند، نوع رابطه شورای عالی سیاستگذاری با پارلمان اصلاحات است. پس از تعیین شدن نسبت آنان باید جهت و مسیر واحد پیدا کنند. اگر بنا شد دو نهاد باشند، این نسبت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. البته لازم است که همه این موارد به عنوان پیشنهاد در شورای عالی مصوب شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها