کد خبر: 230706
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

محمدجواد فتحی نماینده مجلس:

شفاف‌ سازی آراء نمایندگان در راستای ایجاد مجلس زنده انجام می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف سازی آراء نمایندگان گفت: طرح الحاق دو تبصره به ماده 119 آیین نامه داخلی مجلس به تشکیل مجلس زنده تر منجر می‌شود.

شفاف‌ سازی آراء نمایندگان در راستای ایجاد مجلس زنده انجام می‌شود
کد خبر: 230706
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد فتحی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح طرح الحاق دو تبصره به ماده 119 آیین نامه داخلی مجلس گفت: این طرح سال گذشته به مجلس تقدیم شده است اما پس از گذشت 9 ماه و 7 روز در دستورکار قرار گرفته در حالیکه قید فوریت داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قید فوریت این میزان تاخیر را در خود برنمی تابد، افزود: هر مسئله و امری اگر در زمان خود مطرح شود قابل دفاع خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا بنده به همراه 38 نفر از نمایندگان طرح مذکور را امضا کرده بودیم، افزود: پس از مدتی جناب آقای حاجی دلیگانی طرح مشابهی را مطرح کرده که پس از آن این دو طرح با هم ادغام شده و در مجموع 120 نفر دیگر نیز آن را امضا کردند.

فتحی با تاکید بر اینکه آراء نمایندگان در مجلس باید مشخص و شفاف باشد، گفت: در هر جایی که نمایندگان رأی گیری می کنند باید این الزام وجود داشته باشد تا آن به اطلاع مردم برسد.

وی با بیان اینکه شفافیت آراء یکی از اصول قانون اساسی نیز هست، تصریح کرد: در هر حال این نتیجه مشروح مذاکرات معمولا در رأی گیری متجلی می شود از این رو لازم است از طریق سامانه الکترونیکی یا هر چیز دیگری اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مردم باید از آراء و نظرات نمایندگان خود مطلع شوند، گفت: به نتیجه رسیدن این طرح باعث می شود که نمایندگان با احساس مسئولیت بیشتر رأی داده و قوانین بهترین نیز مصوب شود.

فتحی با بیان اینکه شفافیت آراء یکی از رموز موفقیت ملل پیشرفته است، گفت: باید جزئیات آراء اعم از مخالف و موافق و ممتنع کاملا شفاف شود.

وی با تاکید بر اینکه شاید این طرح نیز معایب و محاسنی داشته باشد، افزود: خوشبختانه از نظر بنده محاسن این طرح بیشتر بوده و باعث ایجاد مجلس زنده و قوانین کارآمدتری خواهد شد.

مطهری نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: البته از همکاری شما و آقای حاجی دلیگانی تشکر می کنیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها