کد خبر: 230767
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۶:۰۰
| |

یادداشتی از محمد کیانوش راد؛

بی‌عملی دولت؛ بی‌اعتمادی مردم

محمد کیانوش‌راد نوشت: اگر اعتماد مردم به اقدامات دولت متوجه شود، در این صورت وضعیت روانی جامعه بهتر می‌شود و اعتماد بیشتری حاصل می‌شود. در غیر این صورت سیر صعودی افزایش قیمت‌ها طبیعی خواهد بود. دولت باید با قاطعیت، جدیت و ارتباط روزانه از طریق سخنگوی دولت که اکنون وضعیت تعلیق است، با مردم سخن بگوید.

بی‌عملی دولت؛ بی‌اعتمادی مردم
کد خبر: 230767
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کیانوش‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در یادداشتی نوشت: روشن است که تهدیدات بین‌المللی و محدودیت‌هایی که به لحاظ اقتصادی برای ایران ائتلافی از مخالفان خارجی فراهم کرده است؛ دولت باید تحرک بیشتری در جهت حل مسائل و دادن پاسخ‌های اقناعی به مردم داشته باشد.

مردم این روزها در حل مشکلات اقتصادی با دولت همراهی نمی‌کنند. از این رو دولت در شرایط کنونی بیش از هر وقت دیگری نیازمند همراهی و مشارکت احزاب و گروه‌های سیاسی و ان‌جی‌او‌ها است و نباید به‌گونه‌ای سخن بگوید که گویی احزاب خود مشکل ایجاد می‌کنند. دولت در این شرایط می‌تواند از احزاب و ان‌جی‌او‌ها به‌عنوان واسطه‌های میان جامعه و حکومت بهره بگیرد و همچنین با تشکیل جلساتی از کارشناسان اقتصادی به تبیین شرایط موجود مبادرت کند.

اگر اعتماد مردم به اقدامات دولت متوجه شود، در این صورت وضعیت روانی جامعه بهتر می‌شود و اعتماد بیشتری حاصل می‌شود. در غیر این صورت سیر صعودی افزایش قیمت‌ها طبیعی خواهد بود. دولت باید با قاطعیت، جدیت و ارتباط روزانه از طریق سخنگوی دولت که اکنون وضعیت تعلیق است، با مردم سخن بگوید. اتفاقا همین امر یکی از ضعف‌های دولت در شرایط فعلی است. دولت باید به گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی صریح در جهت اقدامات انجام شده به مردم مبادرت کند. بی‌عملی، انفعال یا حداقل بی‌اطلاعی مردم از اقدامات دولت می‌تواند به بی‌اعتمادی مردم منجر شود.

در شرایط فعلی دولت می‌تواند از احزاب سیاسی و تشکل‌ها پیرامون مسائل مشخص نظرخواهی کند و با دعوت از کارشناسان احزاب و ان‌جی‌او‌ها و با شنیدن نظرات آنها به همفکری و تبادل‌نظر بپردازد. بدون تردید اگر احزاب و گروه‌های سیاسی نسبت به تصمیمات دولت آگاهی داشته باشند، به دولت در اجرایی کردن تصمیمات‌شان کمک می‌کنند. همچنین مردم از آنها بیشتر حرف‌شنوی دارند. بنابراین دولت می‌تواند از طریق تشکل‌ها با مردم سخن بگوید.دولت می‌تواند از اعضای تشکل‌ها دعوت کرده و سخنان کارشناسی احزاب، ان‌جی‌او‌ها و گروه‌های تخصصی را بشنود. این تشکل‌ها منعکس‌کننده دردها، نیازها و کمبودهای موجود در جامعه است. آنها راه‌حل‌های دولت را نیز خواهند شنید. این حرکت می‌تواند مردم را مطمئن‌تر کند.

در شرایط کنونی دولت باید به‌طور جدی درصدد حل مشکلات موجود باشد. بی‌عملی و انفعال به اندازه تصمیمات نادرست می‌تواند باعث ایجاد جو روانی منفی شود.همچنین نقش صدا و سیما، تنها انعکاس مشکلات و اعتراضات مردم نیست. صدا و سیما باید با دعوت از کارشناسان خبره و غیر‌گزینشی نسبت به طرح دیدگاه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی مبادرت کند و با برگزاری جلسات جدی بحث پیرامون مسائل اقتصادی به دولت و مردم برای ایجاد تصویری واقع‌نما در شرایط امروز کمک کند. در حالی که شاهد هستیم، بعضا در صدا و سیما به طرق مختلف با طرح مشکلات بدون تلاش برای طرح پاسخ‌های گوناگون هستیم و در این شرایط که می‌دانیم که سهم کشورهای خارجی در بروز حوادث، تعیین‌کننده بوده، باید همه دستگا‌ه‌ها به کمک دولت بشتابند و دولت با استقبال به بهترین تصمیم برای ایجاد ثبات در کشور برسد.

منبع:اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها