کد خبر: 232056
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

ترکیه از سوریه قبل از آغاز عملیات ادلب مهلت خواسته است/ نماینده پوتین: با تروریست‌ها نمی‌توان سازش کرد

منابع سوری اعلام کردند ترکیه، از طریق روسیه از دمشق خواسته است مهلت اضافی چند روزه‌ای را قبل از شروع عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب بدهد.

ترکیه از سوریه قبل از آغاز عملیات ادلب مهلت خواسته است/ نماینده پوتین: با تروریست‌ها نمی‌توان سازش کرد
کد خبر: 232056
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آگاه سوری به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کردند ترکیه، از طریق روسیه، از رهبری سوریه خواسته است تا به آنکارا مهلت اضافی چند روزه‌ای را قبل از شروع عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب بدهد.

این منابع تصریح کردند که ترکیه این مهلت را خواسته است تا به زعم خود بتواند روند تفکیک معارضان به اصطلاح «میانه‌رو» را از گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و داعش به خوبی انجام دهد.

طبق گفته منابع مذکور، طرف ترکیه‌ای همچنین توضیحاتی درباره تقویت حضور نظامی اخیر در چند منطقه ادلب ارائه داده است که بر این اساس، ماموریت این نیروها استفاده از قدرت نظامی علیه جبهه‌النصره در صورت مخالفت با جدایی و خروج از مناطق تحت کنترل معارضان میانه‌رو است. با این حال هنوز مشخص نیست که این تروریست‌ها ادلب را به سمت کدام منطقه ترک خواهند کرد.

این منابع در ادامه یادآور شدند، در صورت موافقت رهبری سوریه و طرف روسی با این درخواست طرف ترکیه‌ای، این آخرین فرصت مقابل ترکیه برای پایبندی و عمل به تعهداتی است که در جریان نشست «آستانه» مطرح کرده است.

در همین راستا، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد که می‌توان نبرد علیه گروه‌های تروریستی در ادلب را به تاخیر انداخت ولی این مشکل باید حل و فصل شود؛ چرا که نمی‌توان با تروریست‌ها سازش کرد.

لاورنتیف گفت: «همزیستی مسالمت‌آمیز با تروریست‌ها امری ناممکن است. باید مبارزه با آنها را تا شکست نهایی‌شان ادامه داد».

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها