کد خبر: 232849
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۰۶:۳۵:۰۰
| |

سیگنال مرگبار درباره مبارزه بر سر بودجه اروپا

اتحادیه اروپا رفتار لهستان و مجارستان را پوپولیستی می‌داند

برخی از کشورها به‌ویژه فرانسه، فکر می‌کنند کشورهایی که قوانین را نادیده می‌گیرند نباید پول زیادی از اتحادیه اروپا دریافت کنند. این کشورها پوپولیست هستند و این کشورها که قوانین را نقض می‌کنند نمی‌توانند انتظار پاداش هم داشته باشند.

اتحادیه اروپا رفتار لهستان و مجارستان را پوپولیستی می‌داند
کد خبر: 232849
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۰۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به گفته ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، پاریس قصد سرمایه‌گذاری در اروپای پوپولیست را ندارد. لودریان همچنین هشدار داد که فرانسه و آلمان قبل از نشست امروز اتحادیه اروپا در سالزبورگ (20 سپتامبر)، درباره موضوع مهاجران به توافق می‌رسند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه فرانسه همچنین خاطرنشان کرد که مجارستان و لهستان از صندوق مالی اروپا استفاده می‌کنند و این در حالی است که از اصول بلوک پیروی نمی‌کنند.

برخی معتقدند که این یک سیگنال مرگبار درباره مبارزه بر سر بودجه اروپا است. تادئوس ایوینسکی، سابق پارلمان لهستان معتقد است که این یک سیگنال مهم است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم پیش‌تر اظهاراتی مشابه بیان کرده بود؛ اگرچه از کلمات تندوتیز استفاده نکرد.

ایوینسکی در ادامه افزود که ماکرون در طی سفرش به لوکزامبورگ گفت که اتحادیه اروپا توافق‌های زیادی را به وجود آورده است؛ اما لهستان و مجارستان از آن‌ها پیروی نمی‌کنند. ژان ایو لودریان سیاستمداری باتجربه است که پیش‌تر وزیر دفاع و اداره امور اروپا را در دست داشته است. او امسال وارد دیپلماسی شده است.

اخیرا اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی برای بودجه لهستان لحاظ کرده است؛ ایوینسکی در این باره گفت که با وجود اعلام محدودیت‌ها برای بودجه از سوی اتحادیه اروپا، این بودجه تاکنون برای لهستان بد نبوده است. نکته اینجاست که برخی از کشورها به‌ویژه فرانسه، فکر می‌کنند کشورهایی که قوانین را نادیده می‌گیرند نباید پول زیادی از اتحادیه اروپا دریافت کنند. این کشورها پوپولیست هستند و قوانین را نقض می‌کنند بنابراین نمی‌توانند انتظار پاداش هم داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها