کد خبر: 232974
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

فرماندار تهران:

ایجاد سهولت در زندگی با پیشرفت علم و دانش محقق می‌شود

فرماندار تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس گفت: هرآنچه جوامع عقب افتاده تحمل می‌کنند به دلیل جهل است و هر اندازه علم و دانش پیشرفت کند در زندگی افراد سهولت ایجاد می‌شود.

ایجاد سهولت در زندگی با پیشرفت علم و دانش محقق می‌شود
کد خبر: 232974
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: از ابتدای تاریخ تاکنون ما هیچ زمانی تصرفی نکرده‌ایم ولی هر کجا قرار بوده تا دفاع کنیم حتی با دست خالی این کار را انجام داده‌ایم. این جلسه نمادین مکمل جلساتی است که ما با سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح انجام داده‌ایم.

فرماندار تهران افزود: تا بازگشایی مدارس 6 روز مانده است تا درب علم و دانش به روی یک میلیون و 100 هزار نفر دانش‌آموز و همچنین 800 هزار نفر دانشجو که وارد دانشگاه می‌شوند باز خواهد شد. هر آنچه جامعه‌های عقب افتاده تحمل می‌کنند به دلیل جهل است و هر اندازه علم و دانش پیشرفت کند در زندگی افراد سهولت ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس مسئول حفظ امنیت دانش‌آموزان است، گفت: در همین راستا شهرداری نیز مسئول آماده کردن محیط و اطراف مدرسه را بر عهده دارد و انجمن اولیا و مربیان نیز وظایف مهمی را بر عهده خواهند داشت. انجمن اولیا و مربیان باید با آموزش و پرورش همراهی کند.

فرماندار تهران اظهار کرد: آموزش و پرورش قطعا بدون همراهی صدا و سیما و مطبوعات نمی‌تواند به اهداف خود برسد لذا نیاز است علاوه بر رسانه ما به پویایی وزارت آموزش و پرورش در جهت نشر علم و دانش برای نونهالانی که به عنوان امانت مسئولیت نگهداری آنها را بر عهده داریم، اقدام کنیم.

فرهادی خاطرنشان کرد: حدود 300 هزار نفر دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند. خدای ناکرده اگر از روی بی‌تدبیری اتفاقی برای کودکی بیفتد روح و روان جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نمونه این مورد تصادفاتی است که در سال‌های گذشته به بار آمد و دل بسیاری از هموطنان را به درد آورد.

وی ادامه داد: باید با تدبیر و کمک دستگاه‌ها کاری کنیم که اتفاقی نیفتد و راه‌های آسیب‌زا را از طریق همکاری یکدیگر ببندیم. امیدواریم انجمن اولیا و مربیان با سازمان تاکسیرانی همراهی داشته باشند، خدمات خارج از سیستم سرویس مدارس بر عهده اولیا است ولی مسئولیت افرادی که توسط سرویس مدارس حمل و نقل می‌شوند با این کارگروه است.

فرماندار تهران در پایان اضافه کرد: کارگروه ماده 18 تا پایان دی ماه امسال باید هزینه‌های مربوط به سرویس مدارس سال آینده را به شورای شهر ارسال کند که اگر روال رعایت شود با آن موافقت خواهد شد وگرنه باید بررسی شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها