افشین حبیب زاده:
875 مکاتبه با مدیران شهری در راستای مطالبات شهروندان انجام دادهایم
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی عملکرد یک ساله این کمیسیون را تشریح کرد.
اعتمادآنلاین| افشین حبیبزاده در نشست خبری گزارش عملکرد یکساله کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی گفت: تاکنون حدود 48 نشست هفتگی ملاقات مردمی در روزهای دوشنبه برگزار شده که منجر به 875 مکاتبه با مدیران شهری در راستای مطالبات، مشکلات و درخواستهای مردمی شده است. در نشستهای هفتگی ملاقات مردمی نیاز به وقت قبلی نیست و با همه شهروندانی که مراجعه کرده باشند، ملاقات برگزار و درخواست آنها بررسی میشود.
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر به همراه فرماندار تهران و معاونین وی، نمایندگان مجلس در تمامی مناطق 22 گانه تهران حاضر و ضمن بررسی مشکلات ان منطقه، اهالی آن محل نیز مسایل خود را با مسئولان در میان میگذاشتند که نشست اخرین منطقه حدود دو هفته پیش برگزار شد.
وی در بخش دیگری از گزارش خود از 200 بازدید میدانی از پروژههای مختلف از سوی کمیته نظارت خبر داد و اظهار کرد و افزود: پس از گزارشات مردمی، کارشناسان کمیته گزارشها را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی اسناد و قراردادها گزارشهای آن را نیز تهیه کردند.
حبیبزاده ادامه داد: در راستای انجام ماموریتهای محوله به کمیته نظارت بازدیدهایی نیز از سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری صورت گرفت که میتوان به طور نمونه به بازدید از ایستگاههای آتش نشانی، میادین میوه و ترهبار در مناطق مختلف، ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران، سازمان ورزش شهرداری تهران و مراکز درمانی شهر سالم اشاره کرد.
رییس کمیته نظارت در پاسخ به این پرسش که بیشترین شکایت مردم از شهرداری درباره چه مسایلی است، اظهار کرد: تنوع شکایات زیاد است. برخی به توافقات شورای معماری مناطق در دوره قبل باز میگردد که در دوره جدید با توجه به اینکه این توافقات برخلاف طرح تفصیلی به اجرا در نیامده است.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی دیگر از این شکایات مربوط به املاکی است که شهرداری از مردم خریداری کرده اما شهرداری هنوز نتوانسته به تعهدات خود عمل کند. البته اکثر این املاک ریز دانه و برای قشر ضعیف است که نه میتوانند ملک خود را نوسازی کنند و نه بهسازی.
وی افزود: بخش دیگری از شکایات مردم نیز به گلایههای آنها از تردد به شهرداری است. دفاتر الکترونیک شهرداری راهاندازی شد تا تردد مردم به شهرداری مناطق کم شود اما اکنون نه تنها این مراجعات کمتر نشده بلکه بعضا بیشتر شده و افراد بعد از مراجعه به دفاتر الکترونیک برای پیگیری کار خود به شهرداری مناطق هم میروند. این امر موجب اصطکاک میان کارمندان شهرداری و مردم شده است که نیازمند توجه جدی و بازنگری در برخی امور است.
دیدگاه تان را بنویسید