کد خبر: 234352
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

30 تا 40 هزار معلم امسال بازنشسته می‌شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امسال 30 تا 40 هزار معلم بازنشسته می‌شوند، گفت: استخدام‌ها شکل قطره‌چکانی دارد و نمی‌تواند مشکل آموزش و پرورش را حل کند.

30 تا 40 هزار معلم امسال بازنشسته می‌شوند
کد خبر: 234352
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی‌ها در وزارت آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه امروز در حوزه آموزش و پرورش با کاهش شدید معلم مواجه هستیم، واقعیت این است که در استان مرکزی بیش از هزار نفر کمبود داریم که این شرایط به تعبیری وحشتناک است. علیرغم اینکه گفته شده مدیران و معاونین نیز سر کلاس‌ها بروند ولی کاهش همچنان چشمگیر است، به طوری که تنها در حوزه محلات و دلیجان شاهد کمبود بیش از 100 معلم هستیم.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیر و معاونی که بخواهد هفت ساعت سر کلاس برود انگیزه برای مدیریت را از دست می‌دهد انرژی آنها گرفته می‌شود، بیان داشت: قرار بود وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر این کمبودها را جبران کند، ولی متاسفانه هنوز نهایی نشده و در آزمونی هم که اخیرا گرفته‌اند نتوانستند این کاهش را جبران کنند.

سلیمی گفت: امسال 30 تا 40 هزار معلم از گردونه خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که این کسری باید جبران شود، استخدام‌ها قطره چکانی است و نمی‌تواند مشکل آموزش و پرورش را حل و کمبودها را جبران کند. باید هرچه سریع‌تر معاونت منابع انسانی رئیس‌جمهور، هیات دولت و وزیر آموزش و پرورش تلاش جدی کنند در غیر این صورت با یک چالش واقعی در این راستا مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون حضور دانش‌آموزان در روزهای پنج شنبه گفت: بحث حضور هنرآموزان در هنرستان در روزهای پنجشنبه عجیب و غریب است باید یک سیاست در نظر گرفته شود اینکه هر سال یک تصمیم جدید گرفته شود درست نیست. یک روز تصمیم می‌گیرند مدارس را در روزهای پنجشنبه‌ تعطیل کنند، روز دیگر می‌گویند مدارس را در روزهای پنج شنبه باز کنیم، این چه بازی است که با افکار عمومی انجام می‌دهند، این جور تصمیم‌ گرفتن‌ها موجب می‌شود مردم خود اعتماد به مسئولین را از دست بدهند.

وی اظهار کرد: امیدوارم تصمیمات حداقل برای یک دهه یا دو دهه اجرایی شود، بعد تصمیم دیگری گرفته شود، زمانی گفتیم در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها احتیاط کنید آقایان گوش نکردند، امروز بحث تعطیلات زمستانی به میان آمده است بدون اینکه با مجلس مشورتی شود، مشورت کجای این جدول قرار دارد؟

برای این نوع طرح‌ها باید ابتدا طرح به صورت پایلوت در یکاستان اجرا و بازخوردهای آن گرفته شود، اینکه بدون بازخورد بخواهیم طرحی را اجرا کنیم به هیچ عنوان پذیرفته نیست، این نشان می‌دهد که تصمیمات باید پخته‌تر گرفته شود تا آسیبی به مملکت وارد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها