کد خبر: 235438
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۰۷:۴۳:۰۰
| |

وزیر خارجه سوریه:

ائتلاف آمریکایی با همه چیز جنگید به جز تروریسم

وزیر خارجه سوریه عملیات ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در این کشور را غیرقانونی خواند و متذکر شد که این ائتلاف با همه چیز جنگید به جز تروریسم.

ائتلاف آمریکایی با همه چیز جنگید به جز تروریسم
کد خبر: 235438
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۰۷:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، روز گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تأکید کرد: «سوریه بر ادامه پاکسازی تمام سرزمین‌های خود از لوث تروریسم وهرگونه حضور خارجی غیر قانونی مصمم است».


المعلم با بیان این‌که اوضاع میدانی در سوریه رو به ثبات و گسترش امنیت نهاده و جنگ علیه تروریسم رو به اتمام است، گفت: «سوریه به پیشبرد روند سیاسی همزمان با حفاظت از اصول ملی که اساسا مبنی بر حاکمیت واستقلال وحدت ارضی خود است تمایل دارد».


وی حضور ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش را در سوریه «غیرقانونی» خواند و تأکید کرد: «این ائتلاف با همه چیز مبارزه کرده به جز تروریسم بلکه بر عکس, این ائتلاف ثابت کرده بود که اهدافش با اهداف گروه‌های تروریستی در گسترش هرج ومرج، بی‌ثباتی، کشتار و ویرانی مطابقت دارد. در نتیجه حملات این ائتلاف، شهر الرقه کاملا ویران شده است».


وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: «چند بار ائتلاف بین‌المللی حمایت نظامی مستقیم از تروریست‌ها در مقابله با ارتش سوریه صورت داد لذا مناسب‌ترین اسمی که می‌توان به این ائتلاف داد ائتلاف حمایت از تروریسم و جنایات‌های جنگی، است».


وی به تداوم حمایت ترکیه از تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت زمانی‌که این تروریست‌ها در تحقق طرح‌های ترکیه شکست خوردند ارتش ترکیه دست به تهاجم نظامی مستقیم علیه تعدادی از شهرها و شهرک‌های در شمال سوریه زد.


معلم حضور هرگونه نیروی خارجی در سوریه بدون موافقت دولت سوریه را غیر قانونی و مخالف با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست و تصریح کرد حضور هر نیروی خارجی در خاک سوریه بدون درخواست دولت سوریه از جمله نیروهای فرانسه و ترکیه نیروی اشغالگر تلقی می‌شوند و با آنها بر این اساس برخورد خواهد شد لذا فورا و بدون هیچ قید و شرطی از سوریه خارج شوند.


وزیر خارجه سوریه در پایان سخنرانی خود گفت: «سوریه تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای با ایران( برجام) را شدیدا محکوم می‌کند. این امر نشان می‌دهد که آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند نیست». او همچنین همبستگی کامل سوریه با رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها