کد خبر: 236075
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

آلمان عملیات شناسایی در عراق و سوریه را پایان می‌دهد

دولت آلمان امروز(سه‌شنبه) تصمیم‌ گرفت که سال آینده عملیات شناسایی و سوخت‌گیری هوا به هوا را متوقف کند. این اقدام بخشی از عملیات مبارزه علیه تروریسم به رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه است.

آلمان عملیات شناسایی در عراق و سوریه را پایان می‌دهد
کد خبر: 236075
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آلمان از زمان جنگ جهای دوم مشارکت محدودی در عملیات نظامی خارجی دارد و تمرکز خود را به طور عمده بر آموزش‌های نظامی، نظارت، مراقبت‌های پزشکی و حفظ صلح قرار داده است.

به گزارش رویترز، بر اساس سندی که از سوی رویترز به دست آمده، نیروی هوایی آلمان پروازهای خود را در عملیاتی که به سرپرستی آمریکا برگزار می‌شود، تا 31 اکتبر 2019 پایان می‌دهد. در این سند دلیلی برای این تصمیم ذکر نشده است.

گروهی از سوسیال دموکرات‌های آلمان که شرکای اقلیت ائتلاف آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور هستند، گمانه‌زنی‌هایی را درباره این پروازها مطرح کرده‌اند.

کابینه آلمان برای پایان ماموریت نیروهای این کشور برای ارائه آموزش‌های نظامی در ارتش عراق تاریخی را ذکر نکرده است اما بر مبنای این سند، این مساله تا 30 آوریل آینده بررسی خواهد شد.

نظر مجلس عوام پارلمان آلمان نیز تعیین کننده مساله ادامه استقرار حدود 800 سرباز آلمانی در این منطقه خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان ماه گذشته و در میانه مباحثاتی در خصوص نقش کشورش در اقدامات نظامی احتمالی در سوریه، طی دیداری از این منطقه گفت، نمی‌تواند احتمال ادامه حضور نیروهای آلمان در خاورمیانه را رد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها