کد خبر: 236617
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۶:۵۰:۰۰
| |

یادداشتی از احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس

تداوم اقتدار ملی

احمد مازنی نوشت: شاهد این حضور مقتدر و پرشور بسیجیان در سراسر کشور بوده‌ایم و درحالی که همواره این حضور را به عنوان نمادی از مقاومت ملت ایران دیده و بازشناخته‌ایم، رزمایش اخیر نیز در ادامه آن حرکات نمادین و نشانه‌ای از تداوم این اقتدار و انسجام بود.

تداوم اقتدار ملی
کد خبر: 236617
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در یادداشتی نوشت: درحالی روز پنجشنبه هفته گذشته شاهد برگزاری رزمایش بزرگ بسیج و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب در حضور رهبر معظم انقلاب بودیم که «بسیج» همواره سمبل اقتدار ملت ایران بوده و خواهد بود. ما در طول دوران حدودا 40 ساله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، چه در جریان حوادث و وقایع نظامی همچون دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و چه در جریان رویدادها، اتفاقات و مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی...

شاهد این حضور مقتدر و پرشور بسیجیان در سراسر کشور بوده‌ایم و درحالی که همواره این حضور را به عنوان نمادی از مقاومت ملت ایران دیده و بازشناخته‌ایم، رزمایش اخیر نیز در ادامه آن حرکات نمادین و نشانه‌ای از تداوم این اقتدار و انسجام بود.

در این میان فرمایشات رهبری نیز از جوانب مختلف قابل بحث است. بخصوص آنجا که ایشان در سخنانی ضمن پاسخ به یاوه‌گویی‌های ترامپ، سعی در به رخ کشیدن توان ایران و ایرانی داشتند. ما امروز در آستانه چهلمین سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و در این شرایط، مواضع و سخنان دشمنان مبنی بر اینکه مثلا تا 3 ماه دیگر، تغییری در حاکمیت رخ داده یا نظام با مشکل روبه‌رو می‌شود، ادعایی بی‌اساس و بی‌پایه است که شاید بهترین پاسخ، همان بود که رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی مطرح کرده و با کنایه گفتند «شتر در خواب بیند، پنبه‌دانه...» مقام معظم رهبری همچنین در بخش مهم دیگری از سخنان‌شان به بحث تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه ایالات متحده اشاره کرده و فرمودند که مقاومت در برابر این تحریم‌ها نه‌ تنها شکست آن، بلکه شکست دشمنان این خاک در سایر امور را درپی خواهد داشت و علاوه بر آن، زمینه‌ساز توفق و پیروزی کشورمان خواهد بود. با این حال، معتقدم باید اولویت‌های فنی برای عبور از چالش‌های پیش‌رو و شرایط نامساعد این روزهای کشور را در نظر بگیریم و سپس بر پایه نقشه‌راهی که براساس این اولویت‌سنجی‌ها تهیه می‌شود، گام‌ برداریم. در این میان اما به نظر می‌رسد، مهم‌ترین و به تعبیر دقیق‌تر نخستین گام، اساسا شناخت مشکلات و علل و عوامل آن است. آنچنان که در نامه‌ای که به ‌تازگی خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهوری و رییس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نوشتم نیز تاکید کردم که مهم‌ترین مساله برای عبور از چالش‌های اقتصادی و بانکی اخیر، شفاف‌سازی علل و عوامل موثر در این بحران اقتصادی است و در ادامه، درخواست کردم کمیته حقیقت‌یاب برای شناخت این علل و عوامل تشکیل شود تا بی‌طرفانه و به‌طور علمی، میزان قصور بخش‌های مختلف را بررسی کرده و به اطلاع مردم برساند، چراکه در حال حاضر این علل و عوامل را نه بنده، نه قاطبه نمایندگان مجلس و بسیاری دیگر از مسوولان اجرایی و غیراجرایی کشور نیز نمی‌دانند. بر این اساس، شاهدیم بعضی کارشناسان مداخلات امریکا را عامل اصلی می‌دانند، برخی مداخلات عوامل مزدور امریکا در منطقه را از جمله دلایل این مهم می‌دانند، برخی مشکلات را ناشی از بیماری مزمن اقتصاد کشور می‌دانند، بعضی دولت و برخی نیز رقبا و مخالفان دولت را مقصر معرفی می‌کنند و هنوز هیچ‌کس علت و عامل اصلی را نمی‌شناسد.

درمجموع معتقدم تا زمانی که تشخیص درستی از یک بیماری نداشته باشیم، درک درستی از نحوه درمان آن نیز نخواهیم داشت و بنابراین، بر این باورم که نخستین گام جهت عبور از مشکلات و چالش‌های اقتصادی و بانکی پیش‌روی کشور، همان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناخت علل و عوامل بروز این چالش‌هاست. پس از این مرحله است که می‌توانیم با نظرداشت میزان تقصیر هر بخش، نسبت به تهیه بسته‌های مختلف اعم از بسته سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصادی، بانکی و... اقدام کرده و در مسیر حل مشکلات و عبور از فشار اقتصادی و شرایط خاص تحریمی اکنون گام ‌برداریم.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها