کد خبر: 236910
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

رییس شورای شهر تهران:

وزیر کشور وضعیت شهردار تهران را مشخص کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران از وزیر کشور درخواست کرد که نظر خود را در مورد مشمول بودن یا نبودن قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای شهردار تهران را اعلام کند.

وزیر کشور وضعیت شهردار تهران را مشخص کند
کد خبر: 236910
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی امروز پیش از آغاز نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اظهار نظر سخنگوی وزارت کشور روز گذشته (شنبه) در مورد شامل بودن شهردار تهران در قانون عدم بکارگیری بازنشستگان، گفت‌: روز گذشته سخنگوی وزارت کشور چیز جدیدی را اعلام نکردند و ایشان نیز مثل ما منتظر هستند، درحقیقت در حال گرفتن نظر دو مرجع هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان، افزود: ما از نظر قا نونی نظر خود را اعلام کرده‌ایم که شهردار می‌تواند بماند. از وزیر کشور نیز درخواست می‌کنیم که هر چه‌ زودتر نظر خود را اعلام کند.

محسن هاشمی همچنین در سخنان خود که در ابتدای جلسه شورای شهر منعقد شد با بیان اینکه کلانشهر تهران با ده‌ها معضل و مسئله دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال بررسی برنامه سوم توسعه شهری هستند که باید به این نکته توجه کنند که توسعه بی رویه، نامتوازن و مخرب علت اصلی معضلات امروز تهران است.

وی با بیان اینکه گسترش افقی و عمودی تهران که در پس حاشیه نشینی، شهر فروشی و افزایش ارتفاع بی رویه به وجود آمده سبب شده است که شاهد پیامدهایی همچون ترافیک، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، نبود زیرساخت‌ها و ... را شاهد باشیم، گفت: باید توجه داشت که برای برنامه ریزی در جهت توسعه پایدار و متوازن نباید بر منظر آسیب اجتماعی تمرکز کرد. چرا که تمرکز بر آسیب‌ها ما را از وظیفه اصلی یعنی توسعه پایدار و متوازن دور می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از کمبودهای برنامه سوم تمرکز زیاد در حوزه آسیب‌ها و عدم توجه کافی به فرآیند توسعه است، ادامه داد: بیشتر از آنکه به آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم باید به نیازهای عمومی بیندیشیم چرا که یک فرد معتاد یا بزهکار اگرچه یک آسیب دیده است اما خانواده و اطرافیانی دارد که در معرض سوق دادن به آسیب‌های اجتماعی هستند و اگر به نیازها و شرایط آنها توجه نشود شاهد افزایش این آسیب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم که کمیسیون اجتماعی شورا بحث وضعیت اجتماعی و نیازمندی‌های فرهنگی اجتماعی شهروندان را در برنامه سوم تقویت کند، گفت: تهران شهری گم شده است و شهروندان تهرانی از ما می‌خواهند که شهر دوست داشتنی و زیست پذیرشان را به آنها برگردانیم و وظیفه سنگین ما این است که با تعامل و همکاری با همه دستگاه‌ها و قوای سه گانه، تهران را در مسیر تبدیل شدن به شهر زندگی قرار دهند.

محسن هاشمی همچنین در حاشیه نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی میزبان سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم و گزارش عملکردی ارائه داده شد. در ادامه این جلسه انتخاب مشاوران کمیسیون ماده 100 در دستور کار قرار گرفت که از 10 مشاور معرفی شده 7 نفر از اعضای شورای شهر رای اعتماد دریافت کردند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این دستور جلسه به حاشیه کشیده شد، گفت: بر اساس مصوبه شورا تعیین مشاوران باید به تائید اعضای شورای شهر برسد و در نهایت در این خصوص 7 نفر انتخاب شدند. اختلاف نظری که در این زمینه بود به موضوعی مطرح می‌شد که رسولی عضو شورای شهر تهران مطرح کرد و بنده نیز توضیحاتی در این باره ارایه دادم.

وی ادامه داد:‌7 سال است که این مصوبه شورای شهر اجرایی نمی‌شد و در این جلسه پیشنهاد دادم با توجه به اهمیت کمیسیون ماده 100 این موضوع در جلسه هم اندیشی با شهردار مورد بحث و بررسی قرار گیرد ولی با توجه به کمبود وقت در دستور جلسه قرار گرفت و به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا بیشتر تخلفات راهنمایی و رانندگی در تهران اتفاق می‌افتد،‌گفت: این موضوع به مسئولان شهری بازمی‌گردد چرا که امکانات لازم رااز جمله حمل و نقل عمومی در اختیار شهروندان قرار نگرفته است و موجب تخلف شهروندان می‌شود.لذا باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات شهروندان داشته باشیم تا بتوانیم جامعه مناسبی را فراهم کنیم. البته در این زمینه مجلس و مسئولان دولتی نیز باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

هاشمی افزود: سهم مدیریت شهری از جرایم راهنمایی و رانندگی بعضا پرداخت نمی‌شود چرا که شهروندان جرایم خود را تا پایان سال پرداخت نمی‌کنند و این جریمه‌ها تلمبار می‌شود و نیروی انتظامی سهم شهرداری را از جریمه‌های تلمبار شده پرداخت نمی‌کنند.

وی درباره تذکرات اعضای شورای شهر تهران به مدیران شهری اظهار داشت: فرایند تذکرات باید اصلاح شود چرا که تذکرات زیادی اعضای شورای شهر تهران می‌دهند که بعضا به نتیجه خاصی نمی‌رسد. تذکرات ابزاری برای پاسخگویی معاونین و مدیران است و در بعضی مواقع نیز تذکرات منجر به استیضاح می‌شود. بنابراین ساماندهی تذکرات در شورا انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها