کد خبر: 237384
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۷:۰۷:۰۰
| |

یک سناتور آمریکایی:

سعودی‌ها هزینه قتل روزنامه نگار منتقد را پرداخت خواهند کرد

یک سناتور ارشد آمریکایی بر این باور است که عربستان سعودی هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد اگر اتهامات مربوط به قتل روزنامه نگار منتقد اثبات شود.

سعودی‌ها هزینه قتل روزنامه نگار منتقد را پرداخت خواهند کرد
کد خبر: 237384
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۷:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| لیندسی گراهام سناتور ارشد آمریکایی در پیامی در توئیتر نوشت: اگر اتهامات مربوط به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی اثبات شود، عربستان سعودی هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

جمال خاشقجی روزنامه نگار و ستون نویس منتقد سعودی که برای روزنامه واشنگتن پست کار می کرد، از زمان ورود به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول در روز 2 اکتبر یعنی سه شنبه هفته گذشته تاکنون ناپدید شده است.

لیندسی گراهام افزود: ریاض باید پاسخ‌های صادقانه‌ای ارائه کند. موضع من در قبال این مساله با دیدگاه سایر سناتورها از جمله باب کورکر و بن کاردین مشابه است. ما موافق این مساله هستیم که اگر اتهامات مربوط به قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی توسط دولت ریاض اثبات شود و این اتهامات درست باشد، این مساله تاثیر مخربی بر روابط آمریکا و عربستان خواهد داشت و ریاض باید هزینه سنگینی را بپردازد.

روز دوشنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کنسولگری عربستان در استانبول خواست تا ثابت کند آیا خاشقجی پس از ورود به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک کرده است یا نه.

مقام های کنسولگری عربستان در استانبول پیش از این مدعی شده‌اند که خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

تحقیقات پلیس ترکیه نشان می دهد که 15 شهروند سعودی از جمله تعدادی از مقام های رسمی با دو فروند هواپیما وارد استانبول شده و زمانی که خاشقجی در ساختمان کنسولگری بوده، وارد آنجا شده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها