کد خبر: 238505
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

احتمال دیدار پوتین و شینزو آبه در سنگاپور

سنگاپور رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز دیپلماتیک جهان است بطوریکه پس از دیدار تاریخی «ترامپ» و «اون» در این کشور، احتمال دیدار سران روسیه و ژاپن نیز در سنگاپور وجود دارد.

احتمال دیدار پوتین و شینزو آبه در سنگاپور
کد خبر: 238505
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سفارت ژاپن در مسکو از احتمال دیدار نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور روسیه در سنگاپور خبر داد.

بر اساس اعلام سفارت ژاپن در مسکو، احتمال دیدار «شینزو آبه» با «ولادیمیر پوتین» در حاشیه «نشست شرق آسیا» که در ماه نوامبر در سنگاپور برگزار می شود وجود دارد.

روسیه و ژاپن در ماه های اخیر اقدامات زیادی را برای حل تنش های میان خود انجام داده اند و اخیرا نیز پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد مذاکرات پیش شرط در خصوص اختلافات میان دو کشور را داده بود.

در همین رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه ای با رسانه های روسیه گفت مسکو و توکیو به رغم اختلافاتی که دارند از مسیر تلاش برای دستیابی به اجماع در زمینه پیمان صلح میان دو کشور خارج نخواهند شد.

پسکوف در اظهارنظری درباره واکنش توکیو به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای امضای پیمان آتش بس بین دو کشور گفت :«بیایید بنا را بر این اساس قرار دهیم که طرف ژاپنی از قصد خود برای حرکت به سمت یک پیمان صلح خبر داده است.»

وی با اشاره به اینکه دو طرف نبود پیمان صلح را یک مشکل بزرگ قلمداد می کنند افزود: هیچ کس از ادامه مذاکرات برای دستیابی به یک اجماع نظر خودداری نمی کند. مذاکرات ادامه خواهد یافت، مشخص است که دو طرف بنا به دلایل مختلف، محدودیت های خود را دارند و اختلافاتی در رویکردها وجود دارد، با این حال شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و پوتین به صورت راهبردی بر قصد خود برای حرکت به سمت پیمان صلح تاکید کرده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها