کد خبر: 238532
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران درباره دیدار احتمالی رئیس‌جمهور با اصولگرایان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد

رئیس‌جمهور باید ابتدا با شورای مرکزی خانه احزاب جلسه می‌گذاشت/ احزاب در ایران زینت‌المجالس هستند/ اولین بحث اصولگرایان در دیدار با رئیس‌جمهور مسائل اقتصادی و وعده‌های روحانی است

دبیرکل حزب سبز ایران با انتقاد از جلسات مجزای رئیس‌جمهور با جریان‌های فکری گفت: بهتر بود رئیس‌جمهور اولین جلسه را با خانه احزاب می‌گذاشت؛ چون شورای مرکزی خانه احزاب متشکل از هر سه جریان فکری است و اعضایی که در این شورای حضور دارند در یک روند انتخابات از بین حدود 240 حزب انتخاب شده‌اند.

رئیس‌جمهور باید ابتدا با شورای مرکزی خانه احزاب جلسه می‌گذاشت/ احزاب در ایران زینت‌المجالس هستند/ اولین بحث اصولگرایان در دیدار با رئیس‌جمهور مسائل اقتصادی و وعده‌های روحانی است
کد خبر: 238532
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به دعوت از اصولگرایان برای دیدار با روحانی که در ادامه دیدارهای رییس‌جمهور قرار است برگزار شود، با بیان اینکه تا به حال دعوتی از او انجام نشده بیان کرد: ما هم شایعه این دیدار را شنیدیم و در جلسات خانه احزاب هم بحث شد. پیشنهاد ما این بود که آقای روحانی با شورای مرکزی خانه احزاب که چندین بار چه در دوره قبل و چه الان درخواست ملاقات با ایشان را داشته‌اند، جلسه برگزار کند. اما متاسفانه گویا ایشان تصمیم گرفته‌اند که به صورت جداگانه با جناح‌های مختلف جلسه داشته باشد.

او با انتقاد از نحوه برخوردی که با احزاب انجام می‌شود، گفت: معتقدم که احزاب در کشور ما اکثرا زینت‌المجالس هستند؛ یعنی هر زمانی که روسای‌جمهور نیاز داشته باشند از آنها مشورت می‌گیرند و هر زمان که نیاز نداشته باشند، کلا منکر حزب می‌شوند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: به همین دلیل به نظر می‌آید تا زمانی که احزاب نتوانند در تصمیم‌سازی‌های سیاسی و شکل‌گیری اراده سیاسی در کشور نقش داشته باشند، این نوع جلسات بیشتر یک دورهمی است و به گفت وگوهایی پرداخته می‌شود که در عمل اثری نخواهد داشت.

دبیرکل حزب سبز ایران در ادامه تاکید کرد: به نظر من بهتر بود که رییس‌جمهور اولین جلسه را با خانه احزاب می‌گذاشتند؛ چون شورای مرکزی خانه احزاب متشکل از هر سه جریان فکری است و اعضایی که در این شورای مرکزی حضور دارند در یک روند انتخابات از بین حدود 240 حزب انتخاب شده‌اند؛ بنابراین نماینده حزبی جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرایان هستند.

او افزود: قاعدتا باید با اینها جلسه می‌گذاشتند نه اینکه هر یک از جریان‌های فکری به صورت جداگانه و آن هم به صورت انتخابی و گزینشی، دیدار انجام می‌شد.

کنعانی‌مقدم عنوان کرد: نگاه به احزاب، ابزاری است و این نگاه درست نیست که احزاب را نگه داریم برای زمانی که به آنها احتیاج است.

او همچنین درباره مباحثی که باید در جلسه اصولگرایان با روحانی مطرح شود، گفت: اولین بحث ما بر سر مطالبات مردم درباره مسائل اقتصادی و وعده‌هایی که رییس‌جمهور تا به حال داده و به آنها عمل نکرده است. همچنین آماده‌ایم که ببینیم چه کمکی از دست ما بر می‌آید تا به دولت برای عبور از بحران‌ها کمک کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها