کد خبر: 238713
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

با خاطرات آیت‌الله:

ماجرای استخدام پزشکان هندی در ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 23 مهر 1364 از ماجرای استخدام چند هزار پزشک هندی و پاکستانی می‌نویسد.

ماجرای استخدام پزشکان هندی در ایران
کد خبر: 238713
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شب در مجلس خوابیده بودم. صبح، پس از مطالعه گزارشها و روزنامه ‏ها، در جلسه علنی‏ شرکت کردم.

لایحه استخدام پزشکان خارجی مطرح بود که بعضی ازنمایندگان آن را مغایرقانون اساسی می‏دانند، خیال می‏کنند که استخدام فرد فردآنها باید به تصویب برسد، ولی کلیات‏ تصویب شد. حدود سه هزار پزشک‏ خارجی از هند و پاکستان و ... در خدمت ایران‏‌اند که باکمبود پزشک، باید آنهارا نگه داشت. و چند لایحه دیگر هم از تصویب گذشت.

بعدازظهر، استاندار و مسئولان دیگر استان زنجان آمدند. برای تعیین امام‏ جمعه زنجان وکارهای دیگر استان، از من کمک می‏خواستند. سپس، گروهی ازمسئولان سپاه پاسداران‏آمدند و چون مطلع شده بودند که بناست، احتمالا آقای‏ مهندس [محمد]غرضی نخست وزیرشود، نظرشان را ابراز داشتند.

امروز در مجلس، به طور غیر رسمی آمارگیری کردیم. آقایان پرورش، غرضی،مهندس‏موسوی، ولایتی و میرسلیم برای نخست وزیری رأی آوردند. آقای مهدوی کنی استعفا داده‌‏اند که دست آقای خامنه‏‌ای، برای انتخاب نخست وزیر باز باشد.

آقای خامنه‌ای هم به دلیل اینکه معتقدند، نباید همه رؤسای درجه اول، رئیس‌‏جمهور،رئیس مجلس، نخست وزیر و رئیس دیوان عالی کشور، روحانی باشد، باایشان موافق نیستند.

مصاحبه تلویزیونی با خبرنگاران یونانی و بلژیکی داشتم. ازسیاست خارجی ضدیت با آمریکاو نرمش با شوروی و اعدامها و جنگ و...سئوال کردند.

اول شب، جلسه‏ای طولانی با سران ‏نهضت آزادی، آقایان [مهدی]بارزگان، [یداله]سحابی، [ابراهیم]یزدی، [احمد]صدرو[هاشم]صباغیان داشتیم. از اینکه از سوی حزب اللهی‏‌ها و رسانه‌‏های جمعی تحت فشارند،شکایت داشتند و چاره‏‌جویی می‏کردند. گفتم، اگر موضع صریح در مقابل ضدانقلاب بگیرند،وضع ممکن است بهتر شود.

منبع: کتاب خاطرات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها