کد خبر: 238912
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت علیرغم تأکید روحانی تشکیل نشد/ کوتاهی در این زمینه از سوی دفتر رئیس‌جمهور است/ بخشی از انگیزه روحانی برای دیدار با جریانات سیاسی فراهم‌سازی زمینه رأی آوری وزراست

یک عضو فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید منتظر است تا نمایندگان رئیس‌جمهور، برای تشکیل کمیته مشترک معرفی شوند. ما در این خصوص از دفتر آقای رئیس‌جمهور درخواست داشتیم که نمایندگان را معرفی کنند اما بدون پاسخ مانده است.

کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت علیرغم تأکید روحانی تشکیل نشد/ کوتاهی در این زمینه از سوی دفتر رئیس‌جمهور است/ بخشی از انگیزه روحانی برای دیدار با جریانات سیاسی فراهم‌سازی زمینه رأی آوری وزراست
کد خبر: 238912
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از عدم تشکیل کمیته تعامل فراکسیون امید و دولت، گفت: کوتاهی در عدم تشکیل کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت را بیشتر از سوی دفتر آقای رئیس‌جمهور می‌بینیم. چون درواقع اگر انگیزه قوی و اشتیاق قوی داشتند حتماً زمان بیش از یک سال را از دست نمی‌دادند.

او ادامه داد: دو ماه قبل هم که فراکسیون امید با آقای روحانی جلسه داشت ایشان تأکید داشتند که این کمیته تشکیل شود اما متأسفانه بعد از دو ماه علیرغم درخواستی که فراکسیون داشت و تلاشی که کرد هنوز نمایندگان رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته معرفی نشدند.

این عضو فراکسیون امید تأکید کرد: فراکسیون امید منتظر است تا نمایندگان رئیس‌جمهور، برای تشکیل کمیته مشترک معرفی شوند. ما در این خصوص از دفتر آقای رئیس‌جمهور درخواست داشتیم که بدون پاسخ مانده است. این موضوع، نقض بزرگی در تعامل دولت با اصلاح‌طلبان است که هم می‌تواند در حوزه تعامل با مجلس مؤثر باشد و هم تعامل با مجموعه اصلاح‌طلبان.

این نماینده مجلس در خصوص چرایی انتخاب این برهه زمانی برای دیدار روحانی با جریانات سیاسی، گفت: به نظر می‌رسد بخشی از انگیزه رئیس‌جمهور فراهم‌سازی زمینه رأی‌آوری وزرا و تغییرات کابینه است. بخش دیگر هم مشکلات کشور است که محدود به یک منطقه و یا وزارتخانه خاص نیست. لذا برون‌رفت از مشکلات هم موضوعی است که رئیس‌جمهور می‌تواند با فراکسیون‌ها مخصوصاً فراکسیون امید هم‌فکری کند.

رحیمی با بیان اینکه جلسات با جریانات سیاسی تا زمانی که کمیته مشترک تعامل شکل نگیرد، نمی‌تواند کمک مؤثری داشته باشد، گفت: در فقدان کمیته مشترک تعامل جلسات رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به گلایه و گزارش متقابل ختم می‌شود و نتیجه‌ای ندارد. اگر این جلسات هدفمند باشد و انگیزه‌ای برای استمرار آن وجود داشته باشد تنها درصورتی‌که کمیته تعامل شکل بگیرد، مؤثر خواهد بود و در غیر این صورت صرفاً یک دیدار تشریفاتی بی‌نتیجه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها