کد خبر: 239567
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

یک ژنرال بازنشسته ترک با اشاره به پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی؛

ترامپ به دلیل موضوع «خاشقجی» عربستان را محکوم نمی‌کند

نعیم بابوراوغلو ، ژنرال بازنشسته ترکی با اشاره به پرونده قتل خاشقجی معتقد است که ترامپ تنها به درآمد حاصل از تجارت اسلحه و افزایش آن فکر می‌کند. با توجه به این موضوع، واضح است که برای رئیس‌جمهور آمریکا مهم نیست که چه کسی در این حادثه کشته است. تنها چیزی که برای او مهم است سوءاستفاده از این وضعیت برای افزایش حجم فروش اسلحه به عربستان سعودی است.

ترامپ به دلیل موضوع «خاشقجی» عربستان را محکوم نمی‌کند
کد خبر: 239567
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نعیم بابوراوغلو، ژنرال بازنشسته ترکی معتقد است که اعمال هرگونه محدودیت بر عربستان سعودی به نفع دولت ترامپ و تولیدکنندگان تسلیحات آمریکا نیست. ترامپ از رسوایی حادثه «جمال خاشقجی» به نفع خودش استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، بابوراوغلو گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر داستان خاشقجی سرمایه‌گذاری می‌کند و تحریم‌هایی بر عربستان سعودی اعمال نمی‌کند و روابطش با ریاض هم محدود نمی‌شود.»

این ژنرال تأکید کرد که ایالات‌متحده هیچ‌گاه تحریم‌های سخت بر عربستان اعمال و روابطش با این کشور را قطع نمی‌کند.

او در ادامه افزود که آن‌ها تنها از لفظ «تحریم» به‌عنوان ابزاری برای تحقق منافع خود استفاده می‌کنند.

نعیم بابوراوغلو اظهار داشت: «ترامپ تنها به درآمد حاصل از تجارت اسلحه و افزایش آن فکر می‌کند. با توجه به این موضوع، واضح است که برای رئیس‌جمهور آمریکا مهم نیست که چه کسی در این حادثه کشته شده است. تنها چیزی که برای او مهم است سوءاستفاده از این وضعیت برای افزایش حجم فروش اسلحه به عربستان سعودی است.»

طبق گفته‌های بابوراوغلو ، ترامپ 3 هدف عمده را دنبال می‌کند. تحریم‌های نفتی ایران را در 13 آبان اجرا و به عربستان سعودی فشار وارد می‌کند تا تولید نفتش را افزایش دهد، اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران و افزایش فروش سلاح به عربستان هم از دیگر اهداف اوست.

در همین حال، آمریکا تلاش می‌کند که امنیت اسرائیل را تقویت کند و از سوی دیگر ائتلاف ضد ایرانی را تشکیل داده است که توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی اداره می‌شود. به گفته این ژنرال بازنشسته، روابط ایالات‌متحده و عربستان ادامه خواهد یافت. با توجه به همه موارد فوق، اعمال تحریم‌ها علیه عربستان با منافع واشنگتن مطابقت ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها