کد خبر: 239978
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مسئولیت سنگینی روی دوش هواداران پرسپولیس است/ مسئولان باید به پرسپولیس نگاهی ملی داشته باشند

افاضلی، کارشناس فوتبال ایران گفت: باید نگران کیفیت تیم السد باشیم. این همان تیمی است که در تهران و مقابل 80 هزار نفر از هواداران استقلال، این تیم را 3 بر یک شکست داد. موضوعی که نشان از کیفیت بالای این تیم دارد. بنابراین بازی آسانی در انتظار پرسپولیس نخواهد بود.

مسئولیت سنگینی روی دوش هواداران پرسپولیس است/ مسئولان باید به پرسپولیس نگاهی ملی داشته باشند
کد خبر: 239978
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس فردا، سه‌شنبه، در مهم‌ترین بازی فصلش در ورزشگاه آزادی باید به مصاف السد قطر برود. شاگردان برانکو اگر این بازی را با پیروزی به پایان برسانند می‌توانند برای نخستین‌بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند و سومین تیم ایرانی باشند که به فینال این رقابت می‌رسد.

هومن افاضلی مربی و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این بازی و نگرانی از اینکه بازیکنان جوان پرسپولیس این بازی را تمام‌شده بدانند و این تیم را از هم‌اکنون در فینال لیگ قهرمانان آسیا ببینند گفت: «مطمئن باشید که بازیکنان پرسپولیس این‌گونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند، شاید این نگاه در بین هواداران باشد و آن‌ها پرسپولیس را از حالا فینالیست بدانند اما بازیکنان این‌گونه نیستند. بیشتر از این موضوع، باید نگران کیفیت تیم السد باشیم. این همان تیمی است که در تهران و مقابل 80 هزار نفر از هواداران استقلال، این تیم را 3 بر یک شکست داد، موضوعی که نشان از کیفیت بالای این تیم دارد. بنابراین بازی آسانی در انتظار پرسپولیس نخواهد بود.»

افاضلی افزود: «بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که در یک بازی با این سطح هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. شما تصور کنید در دقیقه 3 پرسپولیس گل بخورد و یا یک پنالتی به نفع السد گرفته شود. همه‌چیز در یک‌لحظه می‌تواند تغییر کند و همین هم دلیل زیبایی فوتبال است.»

این کارشناس فوتبال بازیکنان پرسپولیس را آماده تقابل با السد دانست و گفت: «فکر کنم بازیکنان پرسپولیس ازنظر ذهنی آماده هستند و با تمرکز در این دیدار حاضر خواهند شد، اما اتفاقات در جریان بازی می‌تواند متفاوت باشد. امیدوارم که پرسپولیس بتواند این بازی را با موفقیت به پایان برساند.»

افاضلی نقش هواداران در بازی با السد را تعیین‌کننده عنوان کرد و گفت: «در بازی روز سه‌شنبه دو آیتم در دست هواداران است. اول حضور حداکثری آن‌ها در استادیوم است. حضور حداکثری نه برای اینکه السد را تحت تأثیر قرار دهند چون بازیکنان السد نشان داده‌اند که تحت تأثیر هواداران حریف قرار نمی‌گیرند. هواداران باید به ورزشگاه بیایند تا به پرسپولیس انرژی و انگیزه بدهند. دومین موضوع مهم این است که هواداران پرسپولیس تا انتهای بازی از تیمشان حمایت کنند. خیلی از مواقع هواداران از دقیقه 60 و 70 به بعد تغییر رفتار می‌دهند. وقتی تیمی خوب بازی می‌کند به هوادار احتیاجی ندارد؛ وقتی تیم تحت‌فشار قرار می‌گیرد هواداران باید به کمک بازیکنان بیایند. به نظر من هواداران پرسپولیس باید تا آخرین لحظه پشت تیمشان باشند.»

وی افزود: «2 دوره حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی آسیا آن‌هم با این همه مشکلات و محدودیت نشان از شاهکار کادر فنی و بازیکنان این تیم است و هواداران باید قدر این تیم را به‌خوبی بدانند.»

افاضلی درباره این موضوع که برانکو و برخی از بازیکنان پرسپولیس اعتقاد دارند که به تیم پرسپولیس نگاه ملی نمی‌شود، گفت: «نگاه ملی به پرسپولیس تنها مختص فدراسیون فوتبال نیست بلکه باید وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مرتبط هم این نگاه ملی را به پرسپولیس داشته باشند. نگاه ملی یعنی اینکه کمک کنند این تیم مشکل مالی نداشته باشد، مشکل لباس نداشته باشد اما شاهد هستیم که پرسپولیس همه این مشکلات را دارد.»

وی افزود: «بازیکنان پرسپولیس به خاطر هواداران، کادر فنی و به دست آوردن افتخار به روند مثبت خودشان ادامه می‌دهند، اما وقتی صحبت از نگاه ملی می‌کنیم یعنی اینکه همه‌چیز سر جای خودش باشد. این می‌شود نگاه ملی، همان‌گونه که برای تیم ملی رخ می‌دهد. وقتی تیم ملی درزمینهٔ حمل‌ونقل به مشکل می‌خورد آقای زنوزی یک هواپیما در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد. این یک نگاه ملی است و امیدوارم این اتفاق برای پرسپولیس هم رخ دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها