کد خبر: 242051
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

خادم باید تا المپیک 2020 به کارش ادامه می‌داد/ شورای فنی کشتی باید به دلیل کسب نتایج ضعیف از مردم عذرخواهی کند/ خادم اشتباه‌های مرگباری داشت/ راهی که خادم و دستیارانش در تیم ملی رفتند کاملاً اشتباه بود

فلاح، پیشکسوت کشتی ایران گفت: کشتی ایران بعد از المپیک 2016 برزیل دچار یک رخوت شد و دیگر شاهد نشاط و شادابی در این رشته نبودیم. در این سال‌ها خادم اشتباه‌های مرگباری را مرتکب شده که به ضرر کشتی شد.

خادم باید تا المپیک 2020 به کارش ادامه می‌داد/ شورای فنی کشتی باید به دلیل کسب نتایج ضعیف از مردم عذرخواهی کند/ خادم اشتباه‌های مرگباری داشت/ راهی که خادم و دستیارانش در تیم ملی رفتند کاملاً اشتباه بود
کد خبر: 242051
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 7 ماه پیش رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا داد و دلیل آن را هم مهیا نبودن شرایط برای ادامه فعالیتش اعلام کرد. حالا بعد از گذشت 7 ماه از آن استعفا و بعد از ناکامی بزرگ کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در بوداپست دوباره خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا داده است. او بازهم مهیا نبودن شرایط برای ادامه فعالیت، کمبود منابع مالی و عدم حضور تیم‌های ملی کشتی در تورنمنت‌های بین‌المللی را دلیل این استعفا عنوان کرد.

به‌هرحال خادم استعفا داده و از وزارت ورزش و جوانان هم درخواست کرده هر چه سریع‌تر مقدمات برگزاری انتخابات این فدراسیون را مهیا کند تا کشتی ایران بدون کشتی‌بان نباشد. به هر ترتیب ورزش اول ایران در بحران است و این بحران با استعفای خادم بیشتر هم شده است.

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران در خصوص استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی به اعتمادآنلاین گفت: «من فکر می‌کنم رسول خادم باید تا المپیک 2020 توکیو رئیس فدراسیون کشتی باقی می‌ماند و بعد از آن از این پست کنار می‌رفت.»

وی افزود: «به رئیس‌جمهور یک کشور هم 2 دوره چهارساله فرصت می‌دهند تا در رأس امور اجرایی کشور باشد اما بعد از آن باید این پست را ترک کند. متأسفانه در فدراسیون‌های ورزشی ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد. هر فردی که مسئولیت یک فدراسیون ورزشی را به عهده می‌گیرد حاضر نیست پستش را به شخص دیگری واگذار کند. آقای خادم می‌توانست تا 2 سال دیگر هم در رأس فدراسیون کشتی بماند و به فعالیت خودش ادامه دهد، اما ترجیح داد که استعفا دهد.»

فلاح با اشاره به وضعیت کشتی ایران بعد از المپیک 2016 برزیل گفت: «کشتی ایران بعد از المپیک 2016 برزیل دچار یک رخوت شد و دیگر شاهد نشاط و شادابی در این رشته نبودیم. در این سال‌ها خادم اشتباه‌های مرگباری را مرتکب شد که به ضرر کشتی شد.»

این پیشکسوت کشتی در پاسخ به این سؤال که خادم چه اشتباه‌هایی مرتکب شده، گفت: «متأسفانه خادم هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و بعد از بازگشت دوباره به فدراسیون هم دوباره هدایت تیم ملی را پذیرفت؛ این بزرگ‌ترین اشتباه خادم بود. وقتی شما رئیس فدراسیون کشتی هستید و یک سمت مهم هم در فدراسیون جهانی دارید نباید یک مسئولیت سخت و پر از استرس دیگر را بر عهده بگیرید. خادم باید یک مسئولیت را قبول می‌کرد. اشتباه دیگرش شورای فنی کشتی بود. این شورا هیچ کار مثبتی برای کشتی ایران انجام نداد. شورای فنی باید به دلیل کسب نتایج ضعیف از مردم عذرخواهی کند.»

او در ادامه گفت: «من منتقد همیشگی رسول خادم بودم اما هرگز دوست نداشتم که خادم از فدراسیون برود. اما سؤال من این است که آیا رئیس فدراسیون فوتبال، تکواندو و یا دیگر رشته‌های ورزشی می‌توانند سرمربی تیم ملی آن رشته شوند؟ در دنیا هرکدام از این‌ها یک کار است و این اشتباه بزرگی بود که خادم انجام داد و متأسفانه به حرف هیچ‌کدام از پیشکسوتان هم گوش نداد.»

فلاح درباره استعفای شورای فنی کشتی هم گفت: «وقتی رسول خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی استعفا داده، استعفای شورای فنی کاملاً بی‌معنا است. این استعفا وقتی معنا پیدا می‌کند که رسول خادم رئیس فدراسیون باشد و این افراد به دلیل نتایج ضعیف تیم ملی استعفا دهند.»

این پیشکسوت کشتی در خصوص مربیان حاضر در تیم ملی و نقش آن‌ها در نتایج کسب‌شده کشتی ایران در رقابت‌های بین‌المللی مثل قهرمانی جهان گفت: «6 سال است که این مربیان در کنار خادم فعالیت می‌کنند و همیشه در تورنمنت‌های مهم حضور داشتند، اما هرگز نتوانستند به کمک کشتی ایران بیایند. متاسفانه راهی که خادم و دستیارانش رفتند کاملاً اشتباه بود. داشته‌های این مربیان همین‌قدر بود که شما دیدید و خادم حاضر نشد به توانایی‌های دیگر مربیان کشتی ایران اعتماد کند. من اعتقاد دارم که اگر تیم کشتی جویبار را به مسابقات قهرمانی جهانی اعزام می‌کردیم بهتر نتیجه می‌گرفتند.»

فلاح در پایان کشتی ایران را نیازمند یک مدیر توانمند دانست و گفت: «کشتی ایران به نفر نیست. اگر فکر می‌کنید کشتی ایران با رفتن این فدراسیون دچار بحران می‌شود مطمئن باشید که این‌گونه نخواهد شد. کشتی ایران هرگز دچار مشکل نمی‌شود. کشتی ایران تنها یک مدیر خوب می‌خواهد تا به این وضعیت آشفته سروسامان بدهد. مطمئن باشید با حضور یک مدیر خوب کشتی ایران می‌تواند دوباره جزو 3 تیم برتر دنیا شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها