کد خبر: 244473
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۳۶:۰۰
| |

در باکس‌آفیس این هفته چین

«سم» با 102 میلیون دلار همه را غافلگیر کرد

فیلم سینمایی «سم» با فروش غافلگیرکننده 102 میلیون دلاری خود در اولین اکران، با اقتدار در صدر گیشه کشور چین جای گرفت.

«سم» با 102 میلیون دلار همه را غافلگیر کرد
کد خبر: 244473
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از وِرایِتی، فیلم سینمایی «سم» (زهر) با بازی «تام هاردی» با فروش غافلگیرکننده 102 میلیون دلاری خود در اولین اکران با فاصله و اقتدار در صدر گیشه کشور چین جای گرفت.

فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه چین توانست 73 درصد از درآمد کل این هفته فهرست پرفروش‌های باکس‌آفیس را به خود اختصاص دهد.

جایگاه دوم باکس‌آفیس چین با اُفت حدودا ده برابری نسبت به فیلم اول به فیلم انیمیشن ژاپنی «کارآگاه کونان: عامل صفر» با 10 میلیون و 600 هزار دلار که 7 و نیم درصد کل فروش باکس‌آفیس را شامل می‌شود رسید.

موفقیت مقتدرانه فیلم «سم» محرکی مثبت برای مارکت اکران سینمایی کشور چین محسوب می‌شود که طی 9 آخر هفته گذشته مجموع فروش تمام 10 فیلم‌ برتر رقمی زیر 100 میلیون دلار بوده است. فروش خوب این فیلم باعث شد که این رقم به 140 میلیون دلار برسد و رقم سالانه فروش را به 7 میلیارد و 300 میلیون دلار برساند که 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امتیاز آخر هفته «سم» آن را در مقام پنجم بزرگ‌ترین فیلم امسال در چین و سومین فیلم بزرگ بیرون از این کشور در دوره سال جدید را نشان می‌دهد. مقایسه فوری این فیلم با «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که در وضعیتی مشابه با 111 میلیون دلار اکران آغازین به فروش 261 میلیون دلاری در این کشور رسید.

«سم» همچنین دومین فیلم بزرگ اَبَرقهرمانی در چین محسوب می‌شود و پنجمین فیلم بزرگ وارداتی و بزرگ‌ترین فیلم محصول کمپانی سونی در کشور چین.

مکان سوم باکس‌آفیس چین به فیلم «سرقت طوفانی» با فروش 5 میلیون و 400 هزار دلاری می‌رسد. این فیلم که محصول کشور آمریکاست در 10 روز اکران در چین 11 میلیون و 900 هزار دلار فروش داشته است.

مکان چهارم باکس‌آفیس به فیلم «نامه آخر» با 5 میلیون و 400 هزار دلار در سه روز اول اکران خود می‌رسد.

جایگاه پنجم به فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» با 3 میلیون و 600 هزار دلار می رسد که در هفته دوم اکران خود به‌سر می‌برد. این فیلم محصول کمپانی دیزنی است و در مجموع 10 روز اکران 14 میلیون و 500 هزار دلار کسب کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها