کد خبر: 244716
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

باید از روند انحصاری و شبه انحصاری فضای مجازی جلوگیری کرد

فیروزآبادی با بیان اینکه شاهد انحصار چشمگیر نرم افزارهای آمریکایی هستیم ،گفت:باید از انحصارات و شبه انحصارات جلوگیری کنیم.

باید از روند انحصاری و شبه انحصاری فضای مجازی جلوگیری کرد
کد خبر: 244716
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس ملی فضای مجازی در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران، اظهار کرد:نیازمند افزایش تعداد اینگونه نمایشگاه ها هستیم.

وی افزود: معتقدهستیم در مرکز ملی فضای مجازی تکنولوژی آی سی تی که پایه تشکیل فضای مجازی است و در تمام سیستم ها به کار می رود موجب بست فضای زندگی انسان ها می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:یک پیوستگی محکمی بین فضای مجازی و واقعی وجود دارد،big bank یکی از تحولات فضای مجازی و استفاده آن در دنیای واقعی است.

وی افزود:برنامه روشنی برای ده سال آینده وجود ندارد و صحبت از برنامه های یکساله و کوتاه مدت است.به سمت جهانی شدن حرکت می کنیم که در تعبیر آن مکتب های فکری متعددی بیان شده است.

فیروزآبادی بیان کرد:بعد از گذر سه دهه از فروپاشی شوروی ،آمریکا در تلاش استفاده از سینگل اوردر هاست و ما شاهد انحصار چشمگیر نرم افزارهای آمریکایی هستیم.سخت افزار ها نیز برای آمریکایی ها بسیار قابل اهمیت است.

وی اضافه کرد:در حوزه پلت فرم ها نیز شاهدیم که آمریکایی ها درحوزه بانک ها و رسانه ها با تلاش عجیبی می خواهند نام آور باشند.

بسیاری از کشورها این سوال را می پرسند چرا مدل های حاکم بر رسانه ها،بحث های حریم خصوصی و ... باید آمریکایی باشد!؟ ما ازانحصارات و شبه انحصارات باید جلوگیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها