کد خبر: 244978
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی:

برنامه حناچی حرکت به سمت اجرای سیاست‌های کلان نظام و کشور است

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، بابیان‌ اینکه شهردار جدید پایتخت عزمی جدی برای همراهی با سیاست‌های کلان نظام و کشور با رویکرد عدالت محور دارد اتخاذ سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ را بحثی زیربنایی دانست.

برنامه حناچی حرکت به سمت اجرای سیاست‌های کلان نظام و کشور است
کد خبر: 244978
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن علیجانی ضمن تبریک به حناچی و شورای شهر برای انتخاب شایسته وی به منظور اداره پایتخت، گفت: رای نزدیک حناچی و آخوندی نشان می‌دهد که معیارها برای انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر به طور کامل بررسی شده و بر اساس اندیشه بوده است. برنامه‌هایی که در دستورکار حناچی قرار گرفته است مبنی بر مدیریت شهری و سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ بحثی زیربنایی است، چرا که زیربنای آنچه که در عرصه اقتصاد، سیاست و اجتماع حاصل می‌شود، فرهنگی است.

وی افزود: اگر بخواهیم به درستی شهر را اداره کنیم باید بر اساس یک مدیریت شهری و فرهنگ ایرانی-اسلامی بتوانیم در معماری شهر، هویت اجتماعی و مسائل فرهنگی شهر با رویکرد عدالت اجتماعی یک الگویی برای کشورهای مسلمان و غیر مسلمان قرار بگیریم. هم‌اکنون مهم‌ترین اقدام شورای شهر و شهرداری بکارگیری رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است، ضمن اینکه باید اجرای پروژه های عمرانی با قوت ادامه پیدا کند و اگر کارهای عمرانی و توسعه به فاصله طبقاتی و ضعیف‌تر شدن محرومان منجر شود یا اینکه پُلی بسازیم بعد یک معتاد در زیر آن استراحت کند، نشان می‌دهد مسیر را اشتباه رفته‌ایم یا اگر ستون‌های شهر را از سرامیک بسازیم و زیباسازی کنیم، اما بی‌خانمان‌ها زیر آن زندگی کنند به این معناست که توزیع پول به درستی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اینکه حناچی بحث آسیب‌های اجتماعی را انتخاب کرده است، نشان می‌دهد عزم جدی برای همراهی با سیاست‌های کلان نظام و کشور دارد که لازم است بر اساس عدالت اجتماعی صورت بگیرد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آسیب‌های اجتماعی در شهر حذف شود. رفع حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده و ساماندهی کودکان کار، معتادان متجاهر، زنان بی‌سرپرست، کمک به اقشار ضعیف و تعیین عوارض متناسب با درآمدها و مناطق مواردی است که از آنها استقبال می‌کنیم و قطعا در مجلس هم در جهت رفع موانع از این اقدامات شهرداری حمایت خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: ما در گذشته هم در قالب مجمع امید و هم واحد راهبردی مسائل شهر را مورد بررسی قرار دادیم و بعد از این هم در کنار شهردار تهران خواهیم بود، چرا که تهران شهری است که 9 میلیون جمعیت دارد و 80 درصد تمرکز اجرایی، اداری و سیاسی در این شهر است و باید مدیریت شهری آن الگوی تفکر ایرانی-اسلامی برای تمام کلان شهرها و سایر شهرهای کشور باشد، همچنین همانطور که پیش از این برای همکاری مجمع نمایندگان استان تهران، شورای شهر و واحد راهبردی مسائل این شهر را احساء کردیم و در بودجه 97 نزدیک 30 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل، موضوع پسماند و آلودگی هوا به مدیریت شهری کمک کردیم، از این بعد نیز به این روند ادامه خواهیم داد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: در اولین فرصت کمافی السابق بحث‌های مشترکمان در حوزه شهری تهران را در قالب برگزاری نشست مجمع امید و واحد راهبردی در مجمع نمایندگان یا کمیسیون‌های مربوطه با حضور شهردار جدید مورد بررسی قرار می‌دهیم، چرا که یکی از نیازهای کنونی مدیریت شهری این است که دستگاه‌های اجرایی به کمک مدیریت شهری بیایند، کما اینکه در حوزه سلامت و آسیب‌های اجتماعیباید تمام وزارتخانه‌ها و دولت به شهرداری کمک کنند، ضمن اینکه شهرداری هم می‌تواند هم بازوی دولت، هم نظام و هم خادم مردم باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها