کد خبر: 245004
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

شکایت سوریه به سازمان ملل از جنایت روز دوشنبه آمریکا در دیرالزور

دولت سوریه با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بار دیگر به جنایت‌های ائتلاف تحت امر آمریکا در دیرالزور اعتراض کرد.

شکایت سوریه به سازمان ملل از جنایت روز دوشنبه آمریکا در دیرالزور
کد خبر: 245004
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا ارتکاب جنایت علیه غیر نظامیان سوری در مناطق مختلف این کشور را ادامه می‌دهد که آخرین آن حمله جنگنده‌های ائتلاف در روز دوشنبه به روستای شعفه و شهرک‌ها و روستاهای دیگر در حومه دیرالزور است که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 60 غیرنظامی و آواره شدن صدها تن دیگر شد.

دولت سوریه در پیام‌های سابق خود اعلام کرده بود که حملات این ائتلاف و ادامه حملات خونین آن علیه غیر نظامیان بی‌گناه عمدی است و به اقدامی دائمی تبدیل شده که در آنها از انواع سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌های فسفر سفید استفاده می‌کنند. دمشق از شورای امنیت خواست برای توقف این جنایت‌ها و ممانعت از تکرار آنها اقدام فوری انجام دهند.

وزارت خارجه سوریه در این پیام خود آورده است که جنایت ائتلاف بین‌المللی در روستای شعفه و جنایت‌های گذشته آن بیانگر فروپاشی کامل ارزش‌ها و اصول اخلاقی است که کشورها متعهد به احترام و حفظ آن از زمان توافق بر سر ایجاد سازمان ملل شدند.

این وزارتخانه در پایان نوشت: ادامه سکوت شورای امنیت در قبال این جنایت‌ها و مرتکبان آن کشورهای متجاوز را به ادامه قتل غیرنظامیان و آواره کردن آنها ترغیب کرده و شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را در عمل به همه مسئولیت‌های خود در موضع عجز و ناتوانی قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها