کد خبر: 245474
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۸:۰۰
| |

126صندوق حمایت توسعه کشاورزی در کشور فعال است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: در زمان حاضر 126 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در قالب هفت هزار و 600 تشکل و سهامدار در کشور فعال است.

126صندوق حمایت توسعه کشاورزی در کشور فعال است
کد خبر: 245474
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عبدالکریم رضوی اردکانی روز شنبه گفت: این صندوق ها شامل 32 صندوق استانی، هشت صندوق در حوزه فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری، 10 صندوق تخصصی، 57 صندوق شهرستانی و 19 صندوق کشوری است.


وی اظهار داشت: سرمایه این صندوق ها در زمان حاضر 15 هزارو 720 میلیارد ریال است که در زیربخش های کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، طیور، آبزیان، منابع طبیعی و صنایع مرتبط فعالیت می کنند.


رضوی اردکانی گفت: ماهیت این صندوق های حمایت از بخش کشاورزی غیردولتی است که به حکم قانون سهامداران آن می توانند تا 51 و دولت تا 49 درصد مشارکت کنند.


وی بیان کرد: سرمایه صندوق های حمایت ازبخش کشاورزی تجمیع منابعی از محل آورده سهامداران (تولید کنندگان بخش کشاوری) و دولت است که هدف دولت از این سهامداری بهره مندی از منابع نیست بلکه کمک به مردم است.


رضوی اردکانی اضافه کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به طور کامل غیردولتی هستند و درزیربخش های کشاورزی بنا به ماهیت کار آنها از محل منابع دولت و ملت با سود 4درصد سالی یک بار به سهامداران تسهیلات پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم صندوق حمایت از بخش کشاورزی پرداخت تسهیلات برای اجرای آبیاری تحت فشار است گفت: از محل منابع این صندوق ها به صورت خوداتکایی اعتبار لازم برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به کشاورزان پرداخت و بهره برداران به جای اینکه به سیستم بانکی بدهکار باشند از منابع خود استفاده می کنند.


وی یادآور شد: در کشور منابع خوبی از طریق صندوق ها با هماهنگی مدیریت های فنی جهاد کشاورزی در اختیار افراد قرار می گیرد.


رضوی اردکانی گفت: یکی دیگر از مزایا و ظرفیت های قانونی صندوق های حمایت از بخش کشاورزی استفاده ازمنابع بانک های جهانی در قالب مشارکت و گرفتن وام است.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: مالک اصلی این صندوق ها مردم هستند که بابرخورداری از حمایت و هدایت های دولتی اقدام به ظرفیت سازی برای تولید می کنند و وابستگی بودجه ای و نیرویی به دولت ندارند.


وی با اشاره به سرمایه گذاری 220 میلیارد ریالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر گفت: جهت گیری این صندوق به سمت میگو و خرماست و در این محصول ها 2 زنجیره تعریف شده است.


وی بیان کرد: یکی از کارکردهای خوب صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر 60 میلیارد ریال در اختیار زنجیره خرما ازتولید تا صادرات قرار گرفته است.


وی تقویت زنجیره در بخش نظام کشاورزی و قراردادی را از جمله برنامه های صندوق توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها