افزایش قیمت بنزین در فرانسه قربانی گرفت

در جریان تظاهرات شهروندان فرانسوی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین که از اولین ساعات بامداد امروز آغاز شده یک زن جان خود را از دست داد.

افزایش قیمت بنزین در فرانسه قربانی گرفت
کد خبر: 245582
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۴:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «کریستوف کاستنر» وزیر کشور فرانسه با تائید خبر کشته شدن یک زن در جریان برگزاری تظاهرات اعتراضی شهروندان این کشور به افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: نیروهای پلیس فرانسه در حال کنترل تظاهرات مردمی هستند.

شمار زیادی از رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی در این تظاهرات شرکت کرده اند. بر اساس اعلام پلیس فرانسه ساعتی پس از آغاز این تظاهرات یک شهروند زن توسط خودروهایی که در مسیر تظاهرات در حرکت بودند، زیر گرفته شده که منجر به کشته شدن وی شد.

« ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه ضمن ابراز تاسف از افزایش قیمت بنزین در این کشور حق اعتراضات مردمی را محفوظ اعلام و خاطرنشان کرد که شهروندان فرانسوی از آزادی بیان برخوردار هستند.

گفتنی است فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بنزین با قیمت بالایی در آن به فروش می رسد. بنا بر اعلام دولت فرانسه، طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوییلی در این کشور تا سال 2040 میلادی به اجرا گذاشته می شود.

وزیر محیط زیست فرانسه درباره این طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوییلی معتقد است که این طرح نه تنها برای حفاظت از محیط زیست بلکه در راستای ارتقای سلامت عمومی به اجرا گذاشته می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها